مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: اغلب دستفروشان مترو وابسته به باندهای سازمان‌یافته هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان این که دستفروشی در قطارهای مترو رو به افزایش است، هشدارداد: اغلب دستفروشان مترو وابسته به باندهای سازمان یافته بوده و اجناس آن‌ها غیربهداشتی است.

مهندس جعفر ربیعی با تاکید بر این که دستفروشی و تکدی‌گری در مترو ممنوع است، به ایسنا گفت: ماموران مترو در صورت مشاهده دستفروش یا متکدی موظفند، آن‌ها را از مترو بیرون کنند، اما شناسایی این افراد به خاطر این که با ظاهر عادی و مسافر وارد مترو می‌شوند، کار آسانی نیست.

وی با بیان این که پدیده اجتماعی دستفروشی و تکدی‌گری مختص مترو نیست، افزود: شرکت مترو، مسوول مبارزه با این افراد نیست و فقط باید آن‌ها را از مترو بیرون کند، اما ا گر قابل شناسایی نباشند و با پوشش عادی به صورت مسافر وارد مترو شوند، احترام به همه مسافران برای مترو واجب است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: مترو مکان شلوغی است، بنابراین بازار بالقوه برای دستفروشان و متکدیان محسوب می‌شود و با توجه به این که اجناس را از باندهای قاچاق خریداری کرده و ارزان به فروش می‌رسانند، شهروندان نیز به خاطر ارزان بودن و حس نوع دوستی از آن‌ها خرید می‌کنند.

وی افزود: این در حالیست که هر ارزانی بی‌حکمت نیست و اغلب اجناس دستفروشان به ویژه اجناس آرایشی غیربهداشتی بوده و تاریخ مصرف‌شان گذشته و خطرناک هستند.

ربیعی افزود: دستفروشی، چهره مترو را مخدوش و برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند، به علاوه آن که ممکن است برخی دستفروشان وابسته به باندهای قاچاق، اقدام به فروش مواد مخدر نیز کنند.

وی مهم‌ترین راهکار ریشه کنی دستفروشی و تکدی‌گری در مترو را خریداری نکردن شهروندان از دستفروشان و پول ندادن به متکدیان دانست و به ایسنا گفت: اگر شهروندان به خرید از این افراد ادامه دهند، پدیده دستفروشی هیچ‌گاه از مترو ریشه کن نشده، بلکه درآمدزایی، موجب افزایش آن‌ها می‌شود همچنان که طبق اعلام مسافران و ماموران مترو که دستفروشان را از ایستگاه‌ها بیرون می‌کنند حاکیست، دستفروشی در قطارهای مترو به ویژه در واگن بانوان رو به افزایش است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: شهروندان باید با پدیده دستفروشی در مترو مبارزه کنند و اگر قصد کمک به نیازمندان واقعی را دارند، این کمک‌ها را در صندوق‌های که در تمامی ایستگاه‌های مترو نصب شده بریزند و مطمئن باشند که به دست نیازمندان خواهد رسید.

وی افزود: همچنین ماموران و پلیس مترو در صورت مشاهده دستفروشان با آن‌ها برخورد می‌کنند که شهروندان در این زمینه نیز می‌توانند، پلیس و ماموران را یاری کنند.

مهندس ربیعی یادآور شد: هم اکنون در تمام ایستگاه‌های مترو، پلیس مستقر و تا حدودی مشکل کمبود نیرو رفع شده است....

کد خبر 37410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز