دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۶ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

محمد آشوری فر: یکی از فعالیت‌های بسیج پس از دوران جنگ، تلاش در عرصه سازندگی است که در این راستا سازمان بسیج سازندگی در قالب اردوهای هجرت 3 امسال با مشارکت دانش آموزان بیش از 10 هزار مدرسه را مرمت و زیبا‌سازی‌ کردند.

 ناصر فصیح، جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی‌ با اشاره به 15 میلیون دانش آموز در کشور، گفت: به کارگیری حداقل 10 میلیون دانش آموز واجد شرایط در اردوهای هجرت بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف بهسازی و نوسازی مدارس، گام مؤثری در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تلقی می‌شود.

وی هدف اصلی اجرای طرح بسیج سازندگی و رفع محرومیت‌ها را تحقق تدابیر مقام معظم رهبری دانست و گفت: اجرای این طرح علاوه بر اشتغالزایی سبب تقویت روحیه اعتماد به نفس جوانان شده و از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

 فصیح در ادامه می‌گوید: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 5 هزار طرح آموزشی آماده تحویل با 25 هزار کلاس درس، بیش از نیم میلیون دانش آموز را در خود جای خواهند داد.در تابستان امسال موظف بودیم، طرح هجرت 3 را با حمایت دولت و با اعتبار 14 میلیارد تومان اجرا کنیم که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تا کنون 7 میلیون نفر روز از جوانان در عرصه‌های هفت گانه اردوهای هجرت 3 شرکت کرده‌اند.

 جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: در عرصه بهسازی و بازسازی مدارس، بیش از یک میلیون و 658 هزار و 196 نفر روز کار به همراه 3 هزار و 171 نفر از معلمان و مربیان فرهنگی و داوطلب بسیج فرهنگیان در زمینه مرمت، بهسازی و زیبا‌سازی‌ مدارس کشور وارد عمل شده و تا کنون 10هزارو 51 مدرسه را تکمیل و تحویل داده‌اند.

وی اشاره کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی، نوسازی، زیبا‌سازی‌ مدارس، مردم‌یاری و خدمات‌رسانی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی، کمک به توسعه سازندگی و رفع محرومیت در کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم با هزینه کمتر و سرعت بیشتر از مهم‌ترین اهداف این اردوها است.

 فصیح درباره مشارکت و همکاری مناسب با سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: امید است با تلاش مدیران، همکاری و تعامل دو سویه بسیج سازندگی و سازمان نوسازی کشور وحمایت‌های دولت گام‌های مهمی در راه سازندگی برداشته شود.جانشین سازمان بسیج سازندگی ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه سازمان نوسازی مدارس اظهار امیدواری کرد که این تعامل مشترک باعث توسعه و احیای مناسب فضا‌های آموزشی در سراسر کشور شود.

وی در ادامه گفت: از طرح مشارکت دانش آموزان در مرمت، زیبا‌سازی‌ مدارس می‌توان به‌عنوان یکی از طرح‌های مناسب در کنار سایر طرح‌های غنی‌سازی‌ اوقات فراغت استفاده کرد.

 فصیح اظهار داشت: برای این که طرح توسعه پیدا کند باید اول اطلاع رسانی، تبلیغات و فرهنگ‌سازی‌ شود و نکته دیگر اینکه مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به این طرح به‌عنوان یک طرح عمرانی صرف نگاه نکنند.

 بنا بر اظهارات وی قریب به10هزار مدرسه درسراسر کشور مورد مرمت، بهسازی و زیباسازی قرار گرفت و در این عرصه بیش از 79 هزار دانش آموز به میزان یک میلیون و 14هزارو308 نفر روزکار به همراه 3 هزار و 171 نفر از معلمین، مربیان و استادکاران فرهنگی و داوطلب بسیج فرهنگیان فعالیت داشتند وتعمیر میز و نیمکت و صندلی و رنگ آمیزی کلاس‌ها، برق کشی، لوله کشی، دیوار نویسی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها از جمله فعالیت‌هایی بود که دراین عرصه صورت گرفت.

کد خبر 37475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز