همشهری آنلاین: نسل سوم شبکه علمی کشور (شبکه علمی تمام الکترونیکی) در سازمان امور دانشجویان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

شبکه اطلاعات

به گزارش فارس، نسل سوم شبکه علمی کشور (شبکه علمی تمام الکترونیکی) روز يكشنبه 11 تير ماه با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل سازمان امور دانشجویان به بهره‌برداری رسید.

شبکه علمی تمام الکترونیکی به عنوان پیش شرط توسعه علمی کشور خواهد بود.

  • برنامه‌ریزی برای اتصال مراکز علمی کل کشور به شبکه علمی تا پایان سال 98

محمد فرهادي، وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در اين مراسم با بيان اينكه شبکه علمی برای گستره علمی کشور لازم است و از این طریق منابع علمی در اختیار مراکز قرار می‌گیرد، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است مراکز علمی کل کشور تا پایان سال 98 به شبکه علمی متصل شوند.

وی با بیان اینکه شبکه علمی شاهراه ارتباطی دانشگاه‌ها با مشترکان خودشان است، گفت: برنامه‌ریزی داریم تا پایان سال 98 شبکه علمی کشور در مراکز علمی کل کشور بهره‌برداری شود.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري عنوان کرد: شبکه علمی کشور شاهراه اجرایی نقشه جامع علمی است به طوری که 9 راهبرد از نقشه جامع علمی جز با شبکه علمی کشور محقق نمی‌شود.

فرهادی گفت:‌ در حال حاضر از نظر رشد کمیت علمی در دنیا اول هستیم و سهم کشورمان از تولید علم دنیا 1.8 است که چند دانشگاه کشور و بخش‌هایی از دانشگاه آزاد جزء دانشگاه‌های برتر قرار دارند.

وی افزود: ایران از نظر شاخص تحصیلات عالیه در دنیا جزء کشورهای برتر است و در شاخص اثربخشی نوآوری رتبه 16 را داریم،‌ همچنین در تولید محتوا در دولت یازدهم 91 پله ارتقاء‌ داشتیم.

کد خبر 374872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha