یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اندی رادیک و راجر فدرر با غلبه بر حریفان خود به فینال مسابقات اوپن امریکا در نیویورک راه پیدا کردند.

در مرحله نیمه نهایی بخش مردان این مسابقات ابتدا راجر فدرر، بخت یک قهرمانی این مسابقات در برابر نیکلای داویدنکو از روسیه قرار گرفت و موفق شد با حساب سه بر صفر از سد او بگذرد. فدرر ست‌های بازی را با حساب  6 بر 1، 7 بر 5 و 6 بر 4 به سود خود به پایان برد.

نام راجر فدرر پس از این بازی یه عنوان دومین تنیسوری در تاریخ ثبت شد که به صورت پیاپی در فینال شش گرند اسلم حضورپیدا کرده است. پیش از او راد لاور در سال 62-1961 موفق به انجام چنین کاری شده بود.

در دیگر بازی این مرحله اندی رادیک از مریکا در برابر دیگر تنیسور روس حاضر در مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس اوپن امریک قرار گرفت.

در این بازی رادیک که سرعت سرویس‌هایش همچون فینال مسترز سینسیناتی به بیش از 130 مایل بر ساعت می‌رسید موفق شدبا حساب سه بر یک از سد میخاییل یوژنی بگذرد.

رادیک ست اول را با نتیجه 7 بر 6 واگذار کرد اما سه ست دیگر بازی را با نتایج 6 بر صفر، 7 بر 6 و  6 بر 3 به سود خود خاتمه دهد.

بدین ترتیب راجر فدرر از سوییس و قهرمان دوره قبل مسابقات و اندی رادیک از کشور میزبان شب یک‌شنبه 19 شهریور فینال اوپن امریکا را برگزار خواهند کرد.

قهرمانی شاراپوا در بخش زنان

صبح یک‌شنبه 19 شهریور ماریا شاراپوا از روسیه و ژاستین هنین هاردن از بلژیک فینال بخش زنان اوپن امریکا را برگزار کردند که شاراپوا با غلبه بر هاردن به قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرد.

در این دیدار شاراپوا، بخت سه مسابقات موفق شد با حساب 2 بر صفر از هنین-بخت دو مسابقات- بگذرد و به دومین عنوان قهرمانی‌اش در مسابقات گرند اسلم دست پیدا کند.

شاراپوا که پیش از این تنها در یک گرند اسلم دیگر به قهرمانی رسیده بود- ویمبلدون 2004 –  هر دو ست‌ فینال اوپن امریکا را با حساب6 بر 4 به سود خود خاتمه داد.

کد خبر 3787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز