همشهری آنلاین: دور پنجم رقابت‌های لیگ باشگاههای اروپا ،‌چهارشنبه شب گذشته با برگزاری هشت دیدار به پایان رسید.

مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب گذشته با برگزاری هشت دیدار دنبال شد.

در گروه نخست که تیم های بشیکتاش استانبول، المپیک مارسی، اف.ث. لیورپول و اف. ث. پورتو حضور دارند، استانبول با نتیجه ۲ بر یک در مقابل المپیک مارسی به پیروزی دست یافت و لیورپول در یک دیدار پر گل با نتیجه ۴ بر یک از سد پورتو گذشت.

با پیروزی بشیکتاش و لیورپول در مقابل حریفان، وضعیت این گروه همچنان نامعلوم باقی ماند و در آخرین دور رقابت‌های گروهی که در روز یازدهم دسامبر(20 آذر) برگزار می شود، همه چیز مشخص خواهد شد.

در حال حاضر پورتو با هشت امتیاز صدر نشین است، المپیک مارسی و لیورپول هرکدام با هفت امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند وبشیکتاش نیز با شش امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. 

در گروه دوم شالکه، نائب قهرمان فصل قبل بوندس لیگا در مقابل اف. ث. والنسیا به کسب تساوی بدون گل بسنده کرد. در دومین دیدار این گروه، اف. ث. چلسی با نتیجه چهار بر صفر، روزنبورگ تورند هایم را درهم کوبید.

در این گروه چلسی با کسب یازده امتیاز به عنوان صدر نشین گروه به مرحله یک شانزدهم راه یافت. دومین تیم این گروه در دیدار بین شالکه و روزنبورگ تروند هایم در روز یازدهم دسامبر مشخص می شود.

در حال حاضر تروند هایم با ۷ امتیاز و شالکه با ۵ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند و شالکه تنها با کسب یک پیروزی است که می تواند به مرحله بعدی راه یابد.

در گروه سوم نیز رئال مادرید میهمان وردر برمن بود. برمن نشان داد که در ناامید کننده ترین شرایط، معجزه می کند و با بازیکنان ذخیره خود در مقابل تیم های صاحب نام،  به پیروزی می‌رسد.

مادرید با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به برمن واگذار کرد. در دیدار دوم این گروه تیم یونانی المپیاکوس پیرئوس  با نتیجه ۲ بر یک از سد لاتزیو رم گذشت. تاتزیو با این شکست دیگر از هیچ شانسی برای صعود به دور بعد برخوردار نیست.

اما نتیجه رقابت تنگاتگ بین سه تیم مادرید و پیرئوس که هر دو هشت امتیازی هستند و وردر برمن با شش امتیاز در روز یازدهم دسامبر مشخص خواهد شد. در این روز مادرید به مصافلاتزیوخواهد رفت و برمن باید در خانه پیرئوس حتما به یک پیروزی دست یابد.

در گروه چهارم آ.ث. میلان  به تساوی یک بر یک در مقابل بنفیکا لیسبون دست یافت و در دیدار دوم این گروه سلتیک گلاسکو با نتیجه ۲ بر یک در برابر شاختار دونتسک به پیروزی رسید.

در این گروه میلان با کسب ده امتیاز به مرحله بعدی راه یافت. سلتیک گلاسکو با ۹ امتیاز و شاختار دونتسک با شش امتیاز در آخرین روز رقابت‌های گروهی بر سر کسب بلیت باقی مانده به رقابت خواهند پرداخت.

بدین ترتیب در پایان دور پنجم رقابت های لیگ باشگاهی اروپا  تیم های منچستر یونایتد، آرسنال و چلسی از بریتانیا، اینتر میلان، آ.اس. رم و آ.ث. میلان از ایتالیا،  اف. ث. بارسلونا و اف. ث. سویا از اسپانیا موفق شدند خود را به دور بعد برسانند. تکلیف ۸ تیم دیگر در آخرین دور رقابت‌های گروهی مشخص خواهد.

کد خبر 37997

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز