همشهری آنلاین: شرکت ژاپنی مزدا اعلام کرد طی سال‌های آینده میزان تولید خودروهای سبز را افزایش خواهد داد و بین سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ بیشتر خودروهای این شرکت برقی یا هیبریدی خواهند بود.

براساس گزارش CNN، شركت مزدا اعلام كرد به زودي اكثريت خودروهاي اين شركت به فناوري موتور برقي مجهز خواهند شد كه البته در كنار موتور سوختي مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پيش از آن مزدا قصد دارد يك خودروي هيبريدي را به خط توليد خود افزوده و تا سال 2019 يك خودروي برقي را نيز معرفي كند. كشورهايي مانند چين، هندوستان، فرانسه، و بريتانيا برنامه‌هاي سختگيرانه‌اي را براي از دور خارج كردن خودروهاي بنزيني و ديزلي را در دست اجرا دارند تا جهان را به توليد خودروهاي پاك‌تر تشويق كنند.

اما مزدا قصد ندارد بنزين و گازوئيل را براي هميشه كنار بگذارد و معتقد است در آينده به موتورهاي سوختي نياز خواهد داشت. اين شركت اوايل سال جاري موتور سوختي به شدت كم‌مصرفي را رونمايي كرد كه در آن فناوري بنزين و سوخت شبه‌ديزلي تركيب شده‌است و قرار است تا سال 2019 در موتور خودروها به كار گرفته شود.

ديگر خودروسازان جهاني اما درحال عبور از موتورهاي سوختي هستند. براي مثال شركت ولوو نيز در ماه جولاي اعلام كرد به زودي به صورت كامل به توليد خودروهاي برقي و هيبريدي خواهد پرداخت.

با اين وجود مصرف‌كنندگان از خودروهاي برقي و هيبريدي استقبال چنداني نكرده‌اند، حتي در شرايطي كه بيشتر توليد‌كنندگان خودرو هرروز بيش از گذشته به توليد خودروهاي هيبريدي و برقي تمايل نشان مي‌دهند. درحال حاضر خودروهاي برقي سه درصد از سهام تمام خودروهاي جهان را تشكيل داده‌اند.

کد خبر 382393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha