مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

جامعه معلولان کشور می توانند با ارائه کارت معلولیت یا معرفی نامه از سوی سازمان بهزیستی از کارت اعتباری مدت دار 6 ماهه مترو با 50 درصد تخفیف برخوردار شوند.

به گفته جعفر ربیعی معاون بهره برداری شرکت مترو معلولان واجد شرایط با مراجعه به ایستگاه امام خمینی(ره) باجه فروش بلیت اعتباری پس از پرکردن فرم مربوطه نسبت به روز مراجعه برای دریافت کارت اعتباری خود مطلع شوند.

ربیعی تاکید کرد: در تعداد کارتهای صادره و زمان  دریافت آن هیچ گونه محدودیتی لحاظ نشده لذا معلولان هیچ گونه تعجیلی در دریافت این کارتها نداشته باشند.

این تصمیم تنها به دلیل رعایت حال معلولین و جلوگیری از ازدحام و بروز آسیب های احتمالی ناشی از معطلی در صفهای طولانی اتخاذ شده است.

ربیعی خبر داد، از دیروز با هزینه ای معادل چهل میلیون دلار 20 واگن و چهار لکوموتیو جدید در خط تهران- گلشهر راه اندازی می شود و متعاقب آن 16 درصد به ظرفیت جابه جایی قطارهای برون شهری در خط تهران _ گلشهر افزوده می شود.

وی گفت: این لکوموتیوها جایگزین لکوموتیوها و واگن هایی می شود که بیش از 7 سال از عمر و یک میلیون کیلومتر از کارکرد آنها می گذرد و لذا پیش بینی می شود با جایگزینی این واگن ها و لکوموتیوهایی جدید به سرعت جابه جایی ها که قبلاً به دلیل فرسودگی نقص فنی و خرابی های مکرر از تاخیر برخوردار بوده افزوده شود.

همچنین از امروز دو قطار در خط تهران- گلشهر 7 واگنه می شوند؛ در حالی که قبلاً کلیه قطارها تنها از 6 واگن برخوردار بودند.معاون بهره برداری شرکت مترو گفت: ظرف یک ماه آینده مناقصه خرید واگن ها و لکوموتیوهای جدید با هدف کاهش فاصله زمانی قطارهای درون شهری از 4 به 2 دقیقه و در خطوط برون شهری از 10 به 5 دقیقه به اجرا گذاشته خواهد شد.

بر این اساس 455 واگن درون شهری، 160 واگن دوطبقه و 38 لکوموتیو خریداری خواهد شد که مجوز دریافت فاینانس آن از سوی شورای اسلامی شهر تهران صادر شده است. ربیعی گفت در صورت تامین اعتبار این قرارداد از سوی دولت ظرف یک سال و نیم آینده این تجهیزات وارد خطوط 1 و 2 و خط تهران- گلشهر خواهد شد.

کد خبر 384

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز