چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

سرانجام پس از گذشت چند روز از داغ شدن بازار شایعات سهمیه‌بندی بنزین در دور بعد، وزیر صنایع که همزمان رئیس ستاد تبصره 13 نیز هست، در حاشیه نشست اعلام دستاوردهای سفر به مصر و اتریش، سکوت چندروزه ستاد تبصره 13 را شکست.

 اما سخنان وی نه تنها به شایعات اخیر پایان نداد  بلکه بر ابهامات و تناقضات موجود نیز افزود.

علی اکبر محرابیان صبح دیروز به خبرنگار فارس گفت: در 16 روزی که تا مرحله دوم سهمیه‌بندی زمان داریم، تلاش می‌کنیم سهمیه مردم به گونه‌ای تعیین شود که دچار مشکل نشوند و نیازهای روزمره و عمومی مردم پاسخ داده شود.

وی افزود: هنوز میزان سهمیه دور دوم مشخص نیست اما امیدواریم کارشناسان ما زودتر نتایج مطالعات را در اختیارمان بگذارند و امیدواریم هرچه زودتر سهمیه‌ها تعیین و اعلام شوند.
محرابیان تأکید کرد: نباید مناطق کشور را فقط تهران ببینیم. سرانه خودرو در تهران زیاد است و ما در حال مطالعه هستیم تا در دوره‌های بعدی سهمیه‌بندی، سهمیه مناطق مختلف کشور را متفاوت اعلام کنیم.

سخنان رئیس ستاد تبصره 13 بدین معناست که شایعات اخیر درمورد تغییر سهمیه‌های بنزین دور دوم رنگ واقعیت به خود می‌گیرد؛ حال آنکه تا چند روز پیش این خبر به‌طور مکرر از سوی مقام‌های مختلف اعلام می‌شد که دور دوم سهمیه‌بندی بنزین بدون تغییر درمقایسه با دور اول اجرا می‌شود.

ظاهراً در طول 2 هفته گذشته اتفاقات یا تغییراتی در برنامه کلان سوخت کشور با توجه به تحولات پیش‌روی کشور رخ داده که هم به بازار شایعات دامن زده و هم مقام‌های مسئول را به اجرای برخی تغییرات تشویق کرده است.

هیچ برنامه‌ای ابلاغ نشده است

دیروز درعین حال محمدرضا نعمت‌زاده، معاون وزیر نفت و مجری عملیات اجرای طرح کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین در گفت‌وگو با خبرنگار ما  تأکید کرد: هیچ دستورالعمل جدیدی به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه هر تغییری باید از طریق این شرکت به سامانه سوخت کشور ابلاغ شود، از هرگونه ابرازنظر در مورد مسئله اظهارات متفاوت 2روز گذشته خودداری و تأکید کرد: ما مجری تصمیمات دولت هستیم و همه تلاش ما ارائه خدمات بهتر به مردم است.

کد خبر 38447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز