همشهری آنلاین مطالعات نشان می دهد بیش از 42 درصد خانه‌داران ساکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اینترنت با باندپهن دسترسی دارند.

به گزارش ایتنا حدود یک‌سوم مردان بالای 55 سال ساکن در اتحادیه اروپا دست‌کم هفته‌ای یک بار از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم برای خانم‌های بالای 55 سال حدود یک‌پنجم است.

در حالی که بررسی‌های انجام شده برای سال 2006 نشان داده بود تنها 30 درصد خانه‌داران اروپایی از خطوط پرسرعت اینترنت استفاده می‌کنند، این آمارهای جدید انگیزه شرکت‌های اینترنتی را برای عرضه خدمات بهتر افزایش داده است.[مفاهیم: DSL چیست؟]

این مطالعات که توسط مرکز آمارگیری اتحادیه اروپا در این قاره انجام شد، میزان استفاده از اینترنت در افراد مسن را نیز نشان داد.[صفحات‌مناسب سالمندان در وب]

این طور که گفته می‌شود، حدود یک‌سوم مردان بالای 55 سال ساکن در اتحادیه اروپا دست‌کم هفته‌ای یک بار از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم برای خانم‌های بالای 55 سال کمتر از یک‌پنجم است.

طی سال 2007 میلادی میزان استفاده از خطوط پرسرعت اینترنت در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.[وضعیت DSL در دنیای امروز]

در طول سه ماهه نخست از سال جاری میلادی، 54 درصد خانه‌داران اروپایی از اینترنت استفاده کردند که این رقم برای مدت مشابه از سال قبل تنها 49 درصد بوده است.

در این بررسی مشخص شد، بیشترین میزان استفاده از اینترنت در اروپا مربوط به هلند با ضریب نفوذ 83 درصد و کمترین آن با ضریب نفوذ 19 درصد مربوط به بلغارستان می‌شود.

کد خبر 38455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز