شهردار تهران در پایان سفر کاری خود به کره‌جنوبی، دیروز در ابتدای ورود خود به تهران از همکاری‌های گسترده اقتصاد کشورهای مختلف در پروژه‌های شهری پایتخت خبر داد.

شهردار محمدعلی نجفی

به گزارش شهرنوشت، سفير كره‌جنوبي در بدو ورود محمدعلي نجفي به تهران به استقبال وي رفت. شهردار تهران نيز در ملاقات با سفير كره‌جنوبي در تهران ضمن تشكر از شهرداري سئول به‌منظور ميزباني 2اجلاس بين‌المللي حوزه مديريت شهري و انعقاد تفاهمنامه همكاري ميان تهران و سئول، گفت: تاكنون روابط اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري كره در سطح دولت و دستگاه‌هاي دولتي 2كشور بوده؛ اما يكي از برنامه‌هاي كاري من آن است كه همكاري اقتصادي گسترده‌تري با كشورهاي مختلف به‌خصوص كره‌جنوبي درباره پروژه‌هاي شهري داشته باشيم.

نجفي از ملاقات با جمعي از مديران شركت‌هاي بزرگ كره‌اي سخن گفت و افزود: از سفير جمهوري اسلامي ايران در كره درخواست كردم تا مسائل مربوط به شركت‌هاي علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در تهران را پيگيري كنند.شهردار تهران در ادامه نسبت به همكاري سازنده با شهرداري سئول در كنار بخش خصوصي و شركت‌هاي كره‌اي در پروژه‌هاي مختلف شهر تهران ابراز اميدواري كرد.

سفير كره‌جنوبي در تهران نيز متقابلا ضمن قدرداني از امضاي تفاهمنامه همكاري ميان شهرداري تهران و سئول، از پيگيري امور مربوط به شركت‌هاي كره‌اي براي حضور در پروژه‌هاي مختلف شهر تهران خبر داد و نسبت به گسترش روابط و همكاري‌ها ميان دو پايتخت، ابراز اميدواري كرد. وي افزود: زمينه‌هاي بسيار گسترده‌اي در روابط ميان شهرها وجود دارد به همين منظور وزارت امور خارجه كره‌جنوبي به هر شهر و استان يك مشاور براي گسترش همكاري‌هاي بين شهري اعزام مي‌كند تا مسائل مربوط به شهرها را دنبال كنند.

به گفته سفير كره‌جنوبي در تهران، سئول كلانشهر بزرگي به شمار مي‌رود كه هم‌اكنون از نظر بودجه از دولت مستقل شده است و با وجود آنكه ساير كلانشهرها از دولت كره كمك مي‌گيرند اما سئول از نظر درآمدي خودكفاست. بنابراين گزارش محمدعلي نجفي در سفر چهار روزه خود به پايتخت كره‌جنوبي علاوه برشركت در دو اجلاس حوزه مديريت شهري وامضاي يك تفاهمنامه همكاري ميان تهران و سئول، بازديدي از مركز دفن زباله اينچئون و نمايشگاه شهر هوشمند داشت.

نجفي در اين بازديدها ضمن آشنايي با نحوه آموزش شهروندان در بحث تفكيك زباله از مبدأ با راهكارهاي هوشمندسازي تأمين منابع شهري، بازيافت هوشمند، انرژي هوشمند و حمل‌ونقل هوشمند با آخرين فناوري‌هاي موجود در اين حوزه‌ها آشنا شدند.

کد خبر 385813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha