همشهری آنلاین: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از گشایش درهای صحن مقدس حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به روی زائران اربعین حسینی و اسکان آنان در این مکان خبر داد.

صحن حضرت زهرا(س)

به گزارش ايرنا، حسن پلارک با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اسکان زائران اربعین حسینی در صحن مقدس حضرت زهرا(س) تمامی اقدامات لازم برای رفاه حال زائران آیین اربعین در نظر گرفته شده و خدمت‌رسانی به شایسته‌ترین شکل درحال انجام است.

وی با بیان اینکه درصحن حضرت زهرا (س) درحرم مطهر علوی آماده اسکان و پذیرایی روزانه 60 هزار زائر اربعین حسینی هستیم، بیان داشت: اسکان و پذیرای زائران اربعین حسینی در صحن حضرت زهرا(س) با همکاری خیرین، موکب‌ها و مسئولان ایرانی و عراقی به انجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه آیین اربعین حسینی یک حرکت مردمی با محوریت ملت عراق است که میزبانان اصلی آن محسوب می‌شوند باید حفظ و تقویت شود، گفت: در حالی که حدود 10 روز تا اربعین حسینی باقی مانده است، زائران ایرانی و سایر شیعیان از سراسر جهان خود را به نجف اشرف که نقطه آغاز پیاده‌روی اربعین است رسانده و حرکت خود را آغاز کرده‌اند.

پلارک با تاکید بر اینکه صحن مقدس حضرت زهرا(س) به دست متخصصان و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، افزود: بیش از 80 درصد از فضای طرح توسعه حرم مطهر علوی برای اسکان زانران اربعین حسینی مفروش و برای اسکان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین به ستاد بازسازی عتبات عالیات سپرده شده است، گفت: تا کنون حدود یک هزار و 500 دستگاه کامیون حامل اقلام و تجهیزات موکب‌های ایرانی وارد عراق شده است.

وی بیان داشت: 25 درصد از کل تدارک دیده شده از سوی موکب‌های ایرانی در شهر نجف اشرف متمرکز شده و مابقی در مرزها، مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و شهرهای مقدس توزیع شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین از افتتاح کارخانه آب شرب بسته‌بندی شده در نجف خبر داد وگفت: با توجه به نیاز زائران اربعین کارخانه تولید آب شرب بسته‌بندی در اندازه‌های 200 و 300 سی سی به روش ترموفورمینگ در منطقه ثوره العشرین نجف اشرف از امروز کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: کارخانه آب ساقی کوثر با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران، استانداری تهران، شهرداری نجف اشرف و ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شده است.

وی گفت: بنا به درخواست مردم، خیرین و ناذرین برای تسهیل راه‌های مشارکت، کد#110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) برای توسعه حرم‌ها و کد #1040*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره ده چهل مربع) برای برپایی مراسم اربعین اختصاص یافته است.

کد خبر 386654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha