پس از آنکه رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس امنیت منطقه‌ای منامه بحرین مدعی شد که باید از کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس در مقابل خطر برنامه هسته‌ای ایران دفاع کرد، مقامات شرکت‌کننده در این نشست به سخنان وی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، گیتس در پاسخ به این پرسش که آیا پذیرش ادعای وی با توجه به فشار واشنگتن به ایران و بی‌اعتنایی به سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل، نشانی از استانداردهای دوگانه نیست، جواب منفی داد و با مقایسه ایران با رژیم صهیونیستی سعی کرد تهران را مسئولیت‌ناپذیر نشان دهد.

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر قطر با این قیاس مخالفت کرد و گفت: ما نمی‌توانیم ایران را با اسرائیل مقایسه کنیم، چراکه ایران همسایه ماست و ما نباید به این کشور به چشم یک دشمن نگاه کنیم، این اسرائیل است که به مدت 50 سال زمین‌ها را اشغال کرده، فلسطینی‌ها را رانده و به بهانه امنیت در اوضاع دخالت کرده است.

همچنین عبدالرحمن العطیه، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در واکنش به سخنان گیتس تصریح کرد: در نظر نگرفتن اسرائیل به‌عنوان تهدیدی برای امنیت منطقه یک سیاست مغرضانه است که  بر‌مبنای استانداردهای دوگانه استوار است.

کد خبر 38730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز