چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

اسامی 8 نمایش راه یافته به مرحله نهایی بخش چشم‌انداز تئاتر ایران در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،  هیأت انتخاب آثار،   پس از بازبینی 48 نمایش شرکت کننده در این بخش نتایج آن را  اعلام کرد.

نمایش «کلبه عمو تم» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‏پور، نمایش «حنجره‏ها» به نویسندگی مهدی پوررضائیان و کارگردانی امیر آتشانی،  نمایش «مردگان» به نویسندگی طلا معتضدی و کارگردانی نیما دهقان،  نمایش «غولتشن‏ها» به نویسندگی کارلو گولدونی و کارگردانی حمید پورآذری،  نمایش «تهرن» به نویسندگی و کارگردانی محمود استاد محمد و نمایش «کابوس‏های ریتمیک» به نویسندگی فریبا آقاپور و کارگردانی سعید تهرانی (مشروط به بازنگری در نمایشنامه).

این هیأت نمایش «مدارا» به نویسندگی و کارگردانی وحیده قوهستانی از شهرستان فسا (مشروط به بازنگری در نمایشنامه و تقویت اجرا) و نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی هومن میرمعنوی از شهرستان رشت (مشروط به تقویت اجرا)  به‌عنوان آثار راه یافته مرحله نهایی جشنواره از شهرستان‌ها معرفی کردند.

داوود رشیدی،  منیژه محامدی،  مسعود رایگان،  ناصر آقایی و مهرداد رایانی مخصوص از اعضای هیأت انتخاب بخش چشم‌انداز در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتفجر بودند.

در همین حال،  سپیده نظری‌پور در نشست نقد و بررسی نمایش الکتر ـ رومئو و ژولیت به مهر گفت: ما برای نمایش حدود 2 ماه تمرین کردیم تا شرایط اجرایی در جشنواره سینایا رومانی را به دست بیاوریم.

البته قرار بود از میان نمایش‌هایی که فراخوان کرده‌اند،  یکی انتخاب و فرستاده شود که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

 ما برای این نمایش زحمت زیاد کشیده بودیم،  برای اجرای عمومی آن صحبت کردیم.

ابتدا قرار بود ما نمایش را در تئاتر شهر اجرا کنیم،  اما با توجه به اینکه سالن آماده نشد،  من پیشنهاد اجرای آن را در تالار مولوی دادم که مورد موافقت قرار گرفت و حتی اعلام شد نگاهی ویژه هم به نمایش می‌شود تا هم اثری دانشجویی بر صحنه برود و هم تمرکز از
تئاتر شهر برداشته شود.

از سوی دیگر دبیر جشنواره تئاتر فجر از اجرای 4 نمایش آماده شده برای حضور در جشنواره سینایا رومانی در بخش تئاتر دانشگاهی جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

کد خبر 38826

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز