سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به نقض قرار صادره درباره پرونده حسین موسویان از سوی دادستان تهران گفت: پرونده در هر سه اتهام جاسوسی، ارائه اطلاعات به بیگانگان و تبلیغ علیه نظام در مرحله دادسرا مفتوح است.

علیرضا جمشیدی در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران که فارس مشروح آن را منتشر کرد با اشاره به اظهارات دو هفته‌ پیش خود درباره پرونده موسویان اظهار داشت: من در توضیح قرار صادره از سوی دادسرا از کلمه تبرئه یا محکومیت استفاده نکردم و گفتم که موسویان در اتهام جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان، بی‌گناه و در مورد اتهام تبلیغ علیه نظام گناهکار شناخته شده است.

توضیح گناهکار و بی‌گناه

وی در توضیح اصطلاح بی‌گناهی و گناهکار در مرحله دادسرا گفت: بی‌گناهی در مرحله دادسرا به وسیله قرار منع پیگرد و در دادگاه به وسیله حکم تبرئه شناخته می‌شود و گناهکار در دادسرا با قرار مجرمیت و کیفرخواست و در دادگاه با حکم محکومیت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

جمشیدی تأکید کرد: به کار بردن کلمه تبرئه و محکومیت در مورد این پرونده و سایر پرونده‌ها کاملاً اشتباه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه وقتی در دادسرا حکمی داده می‌شود باید به تأیید دادستان برسد و دادستان حق دارد به آن اعتراض کند گفت: اگر دادستان با حکم دادسرا موافق بود، موضوع تمام می‌شود و اگر به بخشی از حکم معترض بود پرونده در دادگاه مطرح می‌شود و دادگاه مرحله حل‌اختلاف بازپرس، دادیار و دادستان است.

کد خبر 38923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز