همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران از شهردار تهران خواست که بدهی‌های دولت به شهرداری در لایحه ٩٧ بودجه را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند.

شورا شهر

به گزارش مهر، مجید فراهانی در تذکري در صحن علني  بيست و چهارمين جلسه شوراي شهر تهران در اين باره افزود: تدوین سنواتی دولت در این روزها در سازمان برنامه و بودجه و هیأت وزیران در حال نهایی شدن است و مهم است که در صورت نهایی شدن بودجه در دولت، امکان تغییرات در صحن مجلس بسیار کم و اندک خواهد بود.

رئیس کمیته برنامه و بودجه شهرداری تهران تصريح كرد: ضروری است شهرداری تهران به فوریت بحث بدهی‌ها و مطالبات فیمابین دولت و شهرداری را پیگیری و در بودجه سال٩٧ دولت تعیین تکلیف کند.

فراهانی با بيان اينكه زمان تعیین تکلیف روابط بودجه ای شهرداری و دولت در سال ٩٧ هم اکنون است، تاكيد كرد: پیشنهاد می کنم در کارگروهی ویژه با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و نجفی شهردار تهران و یا معاونین وی به همراه کمیسیون برنامه و بودجه شورا پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

  • تذکر به قطع اعتبار سه ماهه اعتبارات مترو توسط شهرداری

همچنين رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پس از گذشت سه ماه هنوز هیچ اعتباری به شرکت متروی تهران برای تکمیل خطوط نیمه تمام پرداخت نشده است.

محمد علیخانی در تذکری به شهردار تهران افزود:با وجود آنکه مدیریت شهری سابق تهران از سه ماه قبل از انتخابات پرداخت اعتبار به پروژه های متروی تهران را متوقف کرده بود، انتظار می‌رفت با حضور شهردار جدید و از آنجا که پروژه مترو به دلیل تاثیرگذاری مستقیم در کاهش آلودگی هوا و ترافیک اولویت نخست مدیریت شهری است، تخصیص اعتبار جهت تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام در اولویت شهردار قرار گیرد.

علیخانی تصريح كرد: متاسفانه در سه ماه گذشته نه تنها این امر انجام نشده، بلکه تسهیلات قطعی مترو مانند دوره قبل به صورت غیرقانونی صرف سایر هزینه های مدیریت شهری از جمله پرداخت حقوق شده است. در این شرایط که خط ۶ و ۷ مترو باید تکمیل و ایمن سازی شود از شهردار تهران انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به اختصاص منابع مترو اقدام کند.

  • قطع درختان در حكيميه به بهانه هرس كردن

شهربانو امانی هم  در جریان جلسه شورای شهر تهران با اشاره به قطع تعدادی درخت در منطقه حکیمیه تهران‌پارس اظهار کرد: متاسفانه پیمانکار حفظ فضای سبز در این منطقه اقدام به بریدن ریشه‌های تعدادی درخت کرده است.

وی تصریح کرد: براساس گزارشات رسیده پیمانکار به بهانه حذف سرشاخه‌ها اقدام به بریدن تنه درختان و ریشه‌های آنها کرده است و این در حالی است که شاخه‌های درختان اشاره شده را در مجاورت خیابان رها کرده است.

امانی گفت: علی‌رغم تماس شهروندان با 137 هیچ اقدامی از سوی مسئولان مربوطه در این سامانه انجام نشده است.

کد خبر 390612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha