همشهری آنلاین: جداسازی هزینه‌های اداره پایتخت از مخارج شهری و رسیدگی به وضعیت ساختمان بلندمرتبه در حال احداث میدان مشق دو موضوعی هستند که دو عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود به آن پرداختند.

شورا

به گزارش همشهري آنلاين، محمدجواد حق شناس در تذکر پیش از دستور شوراي شهر تهران، ري و تجريش با بيان اينكه هزينه هاي اداره پايتخت چالش بزرگي است كه بر دوش شهروندان تهراني و مديريت شهري قرار گرفته، تصريح كرد: بايد هزينه هاي اداره شهر تهران از هزينه هاي مديريت پايتخت جدا شود، موضوعي كه در جلسه با رييس جمهوري نيز آن را مطرح كرديم.

وی درباره شيوه جداسازي هزينه هايي اين دو گفت: هزینه های اختصاصی اداره‌ پایتخت را با همکاری دستگاه‌های فرادستی مانند وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، قوه مقننه و قضاييه كه در تهران مستقر هستند، مي‌شود تخمين زد و آن را در لایحه‌ بودجه‌ی سال 97 دولت و شهرداری تهران به صورت همزمان و مکمل‌ آورد.

اين عضو شوراي شهر در پايان سخنان خود افزود: شهرداری تهران بايد با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورا و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پیگیری آن از نمایندگان تهران مستقر در مجلس در هنگام بودجه بندي سال آينده اين مهم را دنبال كند.

در ادامه جلسه شورا الهام فخاری نيز به احداث ساختمان بلند در محوطه ميدان مشق اشاره كرد و گفت: ادامه اين رويه جاي سوال دارد چرا كه شهرداری تهران باید رکن حفاظت کننده حریم و منظر ساختمان‌ها و محوطه‌های تاریخی باشد ولي حالا روند دیگری در پیش گرفته است

وي تاكيد كرد:  شهرداري تهران بايد در ابتدا تعداد طبقه‌های ساختمان مذکور  را كاهش دهد و همچنین در مورد سازه‌های پیرامون میدان بهارستان در خیابان جمهوری هم تصميم بگيرد.

کد خبر 390809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha