پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

ستاره سمائی: چشم‌سبزها و چشم آبی‌ها بخوانند

کسانی که چشمانی سبز‌رنگ دارند، باید در انتخاب تون رنگ‌هایی که برای سایه چشم انتخاب می‌کنند، دقت کافی داشته باشند تا زیبایی چشمان‌شان را دو چندان کنند. برای چشم‌هایتان سایه‌ای انتخاب کنید که سبزی چشمان‌تان را تکمیل کند.
قهوه‌ای، طلایی، گوجه‌ای و تون‌های سبز در چهره‌تان کنتراست ایجاد کرده و سبزی چشم‌هایتان بیشتر جلوه می‌کند. سایه‌های سبز باعث جلوه‌گری سبزی چشم‌هایتان می‌شوند، درحالی که سایه گوجه‌ای و بنفش باعث می‌شود، نگاهتان حالتی احساساتی به خود بگیرد. برای لب‌هایتان از یک خط لب قهوه‌ای استفاده کنید که رنگ طبیعی لب‌هایتان را داشته باشد؛ به این ترتیب، چشم‌هایتان بیشتر جلب توجه می‌کنند. خط چشم مشکی، رنگ چشم‌هایتان را می‌کشد! بهتر است برای اینکه نگاه جذابی داشته باشید، از خط چشم بنفش یا سبز استفاده کنید.

برای درخشش و درشتی چشم‌ها از ریمل قهوه‌ای خیلی تیره استفاده کنید. ریمل می‌تواند مژه‌ها را بیشتر و رو به بالا کرده و به درخشش چشمان‌تان کمک کند. ریمل قهوه‌ای‌رنگ معمولی نیز همین کار را می‌کند اما نمی‌تواند سبزی چشم‌هایتان را به رخ بکشد.
بقیه آرایش‌تان را در کمترین مقدار انجام دهید تا تمرکز روی چشم‌هایتان باشد. انتخاب رنگ طبیعی، برای رژگونه و لب برای این منظور مناسب هستند.

خانم‌های چشم آبی دقت کنند؛ بهترین رنگی که می‌توانید برای چشم‌هایتان انتخاب کنید، یکی از رنگ‌های قهوه‌ای، گلی یا یک رنگ از خانواده بنفش‌هاست.
گرمای تون هر کدام از این رنگ‌ها با تون سرد آبی چشم‌هایتان تضاد دارد و همین امر باعث جلوه‌گری چشم‌هایتان می‌شود. اگر می‌خواهید نگاهی جذاب و گیرا داشته باشید، از سایه‌های تون خاکستری استفاده کنید و خط چشمتان هم نباید رنگی متضاد با رنگ چشم‌ها داشته باشد. برای درخشش چشم‌ها، بهتر است رنگ سایه شما، تیره‌تر از رنگ چشم‌هایتان باشد. خط چشم باید قهوه‌ای باشد. رنگ مشکی برای این کار اصلا مناسب نیست و برای رنگ آبی چشم، خشن است. بنابراین، قهوه‌ای تیره یا متوسط بهترین انتخاب است.

ریمل قهوه‌ای یا قهوه‌ای - مشکی برای شما مناسب است. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان کانون توجه باشد، باقی اجزای صورت را با رنگ‌های طبیعی، آرایش مختصری کنید و تمام.

مشاوره زیبایی

پسری هستم که حدود 6 ماه پیش دچار مشکل ریزش ناحیه‌ای مو شدم. پزشکان آمپول تریامسنیولون در همان ناحیه تزریق کردند. متاسفانه مجددا در همان ناحیه دچار ریزش مو شده‌ام و 2 مرحله تزریق آمپول هم داشته‌ام ولی با گذشت 3 ماه هنوز تاثیری نداشته. در ضمن باید بگویم که بهداشت فردی را کاملا رعایت می‌کنم. به نظر شما علت این امر چیست؟
ریزش ناحیه‌ای مو حدود یک درصد افراد جامعه را درگیر می‌کند. این بیماری، معمولا با پیدایش ناگهانی یک یا دو ناحیه گرد بدون مو روی سر (به اندازه‌های مختلف) شروع می‌شود و گاهی ممکن است موهای سایر نواحی بدن مثل ابروها، مژه‌ها یا ریش را هم شامل شود. در اغلب موارد که ریزش مو محدود به نواحی کوچکی باشد، پس از چندین ماه، موها رشدشان را از سر خواهند گرفت ولی هرچه بیماری طولانی‌تر باشد و ناحیه بدون مو وسعت بیشتری داشته باشد، احتمال باقی ماندن بیماری و عدم بهبود بیشتر خواهد بود. علت ریزش ناحیه‌ای مو مشخص نیست ولی گفته می‌شود که این بیماری، نوعی بیماری خود ایمنی است؛ یعنی بدن همان‌طور که علیه اجسام خارجی آنتی بادی می‌سازد، علیه مو‌های رنگی حاوی‌ رنگدانه هم پادتن می‌سازد. این بیماری ابدا یک بیماری عفونی نیست. در صورت نتیجه‌نداشتن تزریق موضعی، طبق صلاحدید پزشک و تحت نظر او می‌توان از درمانی به نام پالس کورتون استفاده کرد که طی آن، مقادیر زیادی آمپول‌های کورتونی، در کوتاه‌مدت به صورت داخل وریدی برای فرد مبتلا تجویز می‌شود که در موارد خاص می‌تواند بسیار موثر باشد؛ البته این درمان باید حتما در بیمارستان و تحت نظر متخصص انجام شود.

کد خبر 39085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز