همشهری آنلاین: رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر تعدد آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان گفت: لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.

به گزارش ايسنا، فاطمه مهاجرانی درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا باید دو نوبت آزمون در انتهای پایه ششم و انتهای پایه نهم برای ورود به مدارس سمپاد برگزار شود، اظهار کرد: واقعیت این است که آموزش و پرورش جدای از بقیه جامعه نیست و نمی‌توان گفت آموزش و پرورش بدون امتحان باشد.

وی افزود: به هر حال دانش آموز باید فردا کنکور بدهد و لزوما حذف آزمون و یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارآیی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه باید تبعات ناشی از هر برنامه‌ای را به صورت دقیق بررسی کرد، گفت: تصمیمات مدیریتی تصمیمات بسیار گرانقیمتی هستند زیرا یک نسل را متاثر می‌کنند. تصمیمات مدیریتی، کلان هستند و مطالعه همه جانبه لازم دارند و چه بسا یک تصمیم برای حذف یک آزمون منشا اتفاق اجتماعی بزرگ غیرقابل پیش بینی شود.

مهاجرانی بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خانواده‌ها درباره ورود فرزندشان به مدارس تیزهوشان اظهارکرد: تیزهوشی یک اتفاق نادر است و قرار نیست همه افراد جامعه تیزهوش باشند. ایزوله بار آوردن فرزندان هم آسیب‌های خودش را دارد و باید به این سمت برویم که هرکس سرجای خود قرار بگیرد و برخی والدین باور کنند که فرزندشان تیزهوش نیست اما می‌تواند بسیار خوب و موفق باشد و راه موفقیت لزوما از مدارس سمپاد نمی‌گذرد. پذیرش این موضوع کمک می‌کند کودک و خود خانواده تحت استرس نباشند.

وی آخرین وضعیت طرح شهاب را نیز تشریح کرد و گفت: طرح شهاب طرح بزرگ و خوبی است که چهارسال است اجرا می‌شود و اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۳۸۶ منطقه در پایه هفتم تحت پوشش هستند. هدف این طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف استعدادی و با رویکرد تلفیقی یا عدم جداسازی است.

کد خبر 391846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha