ندا لهردی: مسافرانی که به سواحل جنوب کشور سفر می‌کنند، معمولا هدفشان دیدار از جزایر قشم و کیش است. اما در این میان، جزایر هنگام و هرمز با وجود زیبایی‌ها و جذابیت‌هایی که دارند، فراموش می‌شوند.

جزیره هنگام در مسیرجزیره قشم و هرمز از طریق بندرعباس قابل دسترسی هستند. جزیره هنگام از 3 بخش هنگام قدیم، هنگام جدید و روستای قیل تشکیل شده ودر کل جزیره  حدود 130 خانوارزندگی می‌کنند که تعدادشان به حدود 570 نفر می‌رسد.

از یکی از بومیان جزیره هنگام در مورد جاذبه‌های هنگام و برنامه‌هایی که اهالی جزیره برای جذب گردشگر انجام داده‌اند سؤال کردیم و او جواب داد: مسافران در جزیره هنگام می‌توانند قایق اجاره کنند و اطراف جزیره را تماشا کنند. در این برنامه قایق‌سواری اگر که دریا موج نداشته باشد، شانس دیدار دلفین‌ها وجود دارد.

اطراف جزیره هنگام ،یکی از زیستگاه‌های دلفین‌هاست که به صورت گروهی دیده می‌شوند و با بازی در آب، گردشگران را به هیجان می‌آورند. همچنین دیدار پرندگان دریایی و صحنه‌های شکار ماهی توسط آنان از جلوه‌های دیداری این سفر کوچک دریایی است.

پیاده‌روی و شنا در سواحل هنگام، غواصی در زیر آب، اجرای موسیقی محلی، برگزاری مراسم‌زار، دیدار از روستاهای قدیمی و خالی از سکنه، طعم غذای محلی و همچنین اجرای مراسم حنابندان که از تخصص زنان منطقه به شمار می‌رود، از جذابیت‌های این جزیره است.
در هنگام، صحنه‌های زیبایی از شکل و شمایل زمین و صخره‌ها به چشم می‌خورد و اگر در جزیره گردش کنید، به دسته‌های چندتایی از جبیرهایی برمی‌خورید که از پشت درختان به آرامی حرکات شما را زیر نظر دارند.

علاوه بر این‌ها، گونه‌ای از لاک‌پشت به نام لاک‌پشت پوزه عقابی که در معرض خطر انقراض است، در همین حوالی زندگی‌ می‌کنند و برای تخم‌گذاری به سواحل هنگام و قشم می‌آیند. تا چند وقت پیش، بومی‌ها از ارزش این نوع لاک‌پشت خبر نداشتند و تخم آنها را  برای فروش به کشورهای عربی می‌فرستادند یا این‌که آنها را به مصرف خوراکی می‌رساندند.

اما اکنون از این لاک‌پشت‌ها حفاظت می‌شود و دیدار از آنها به یک جاذبه برای گردشگران تبدیل شده است.محلی‌های جزیره هنگام، برای تمیز نگهداشتن جزیره و همچنین متغیر نبودن قیمت سرویس‌هایی که به گردشگران ارائه می‌شود، تلاش می‌کنند. و اگر کسی بخواهد شب را در جزیره سپری کند، امکان پذیرایی در خانه‌های مردم محلی فراهم است.

کد خبر 39188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز