همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: حفاظت از تاغزارها برای حفظ جان مردم لازم است و کسانی که در این راه فعالیت می‌کنند مانند سربازان کشور در مقابل دشمن هستند.

حفاظت از تاغزارها مانند مقابله با ورود دشمن به خاک کشور است

به گزارش ایسنا، علی اصغر شبانی در حاشیه بازدید از تاغزارهای شهرستان و دیدار با ۳ نیروی یگان که در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مصدوم شده بودند، اظهار کرد: کار در عرصه طبیعی خیلی سخت است و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، سربازان گمنامی هستند که برای سلامت مردم و مبارزه با قاچاق چوب روز و شب خود را برای حفاظت از جنگل‌ها و بیابان‌ها سپری می‌کنند.

وی افزود: این افراد برای حفظ سلامت و جان مردم جان خود را بر کف نهاده‌اند و در سرما وگرما برای جلوگیری از ورود ریزگردها و طوفان شن به شهر سختی‌های زیادی می‌بینند و آران و بیدگل به دلیل وسعت تاغ زارها با کمبود نیرو مواجه است و این تعداد کم با تلاش شبانه‌روزی نگهبان بزرگی برای حفظ طبیعت و تاغزارهای شهرستان هستند.

شبانی به مسئله قاچاق در تاغزارها اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت مناطق تاغزاری٬ گرما و خشکی شهرستان زمینه خوبی برای فعالیت قاچاقچیان چوب و زغال وجود دارد و کار کسانی که در این یگان فعالیت می‌کنند بسیار خطیر و بزرگ است و باید در این شغل نظم٬ شجاعت٬ انگیزه کاری٬ پاک دستی و سعه‌صدر را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان، گفت: یگان حفاظت آران و بیدگل از افراد صادق و شجاعی شکل گرفته که از بهترین حافظان منابع طبیعی و مرتع استان اصفهان هستند و با کار زیاد کمبودها و کاستی‌ها را جبران کرده‌اند که باید بیش از پیش مورد تقدیر قرار گیرند.

کد خبر 396364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha