همشهری آنلاین: مسئول کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: احتمال صعود تیم ملی از مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ بسیار زیاد است.

مرتضی محصص

به گزارش ايرنا، مرتضی محصص با بيان اين مطلب افزود: از زمان جام جهانی آرژانتین که نخستین تجربه حضور ایران در مسابقات جام جهانی بود، تاکنون برای نخستین بار است که تیم ملی فوتبال ایران از شانس بالایی برای صعود از مرحله مقدماتی برخوردار است.

وی بیان کرد: همواره شانس یک فاکتور بزرگ برای صعود است ولی فکر نمی‌کنم این امر مهم در جام جهانی با شانس و اقبال همراه باشد.

محصص ادامه داد: در ارتباط با دیدار ایران و مراکش، پیش‌بینی بازی بسیار خوبی برای تیم ملی دارم که این بازی به دلیل اینکه گام نخست است، حائز اهمیت ویژه است.

وی افزود: 2 بازی بعدی تیم ملی برابر اسپانیا و پرتغال پیش‌بینی آنها بسیار سخت است ولی با این حال خوش بین هستم که بتوانیم با یک نمایش قابل قبول از اعتبار فوتبال خود دفاع کنیم.

مسئول کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با حریفان قدر همواره صاحب برنامه است که عمده دلیل آن نیز همکاری گروه آنالیز بسیار توانمندی در داخل و خارج از کشور با این مربی و برخورداری وی از اطلاعات جامع و کامل است.

محصص بیان کرد: اینکه بتوانیم تا چه میزان از این اطلاعات استفاده کنیم حائز اهمیت ویژه‌ای است.

وی گفت: هر چه تعداد بازی‌های تدارکاتی با کیفیت‌تری داشته باشیم برای روند آماده‌سازی تیم ملی مفیدتر است.

وی افزود: در فوتبال همواره از اهمیت نتیجه سخن گفته می‌شود ولی کیفیت بازی به مراتب از زدن و یا خوردن چند گل در جام جهانی مهم‌تر است.

محصص ادامه داد: بازی‌های تیم ملی در جام جهانی بازی درصدهاست که چند درصد از حملات استفاده و در مقابل حریف چند درصد نقطه ضعف نشان می‌دهیم که در این ارتباط توانایی بازیکنان نسبت به سیستم بازی آنها در اولویت قرار دارد.

این کارسناس فوتبال یادآور شد: اکنون دارای یک نسل از بازیکنانی هستیم که تجربه ملی بسیار خوبی دارند و این مهم در سایه تلاش‌های کارلوس کی روش و همکارانش محقق شده است.

وی تاکید کرد: کادر فنی تیم ملی از مطلع‌ترین کادرهای فنی مسابقات جام جهانی خواهد بود.

محصص افزود: کی روش پس از گذشت هفت سال تجربه مربی‌گری در ایران آشنایی بسیار خوبی با فرهنگ کشور و خواسته‌های بازیکنان دارد.

کد خبر 396771

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha