به گزارش مهر، اگر چه آمریکاییها در حال توسعه فعالیتهای تجاری و حرفهای خود هستند، اما مصرف انرژی توسط آنها در حال کاهش است و راز این امر در افزایش حضور آنها در منازل، دورکاری و انجام خریدهای مختلف از طریق اینترنت نهفته است.
نتایج یک بررسی تازه که در نشریه ژول آمریکا به چاپ رسیده، نشان میدهد که روز به روز بر تعداد شهروندانی که به جای پرسه زدن در رستورانها و قهوهخانهها و گشت و گذار در فروشگاهها و دیگر مراکز خرید ترجیح میدهند در خانه بمانند و با چند کلیک هر چیزی را بخرند، افزوده میشود.
علاوه بر این دورکاری و انجام فرایندهای شغلی مختلف از منازل نیز در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ غالب کاری در آمریکا است. نتیجه این امر کاهش ۱.۸ درصدی مصرف انرژی در آمریکا در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال قبل از آن بوده، این در حالی است که در اکثر کشورهای جهان مصرف انرژی به شکل نگرانکنندهای در حال افزایش است.
گفتنی است انرژی صرفهجویی شده به این شیوه معادل ۱۷۰۰ تریلیون BTU است که برابر با کل انرژی تولید شده در ایالت کنتاکی در سال ۲۰۱۵ میباشد. با توجه به این که جوانان رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ۷۰ درصد بیشتر از متوسط مردم آمریکا وقتشان را در درون خانهها میگذرانند میتوان پیشبینی کرد که روند کاهش مصرف انرژی در امریکا در سالهای آینده بیشتر شود.
نظر شما