به گزارش مهر، نیره پیروزبخت در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به آینده تولید خودروهای داخلی با اجرای استانداردهای ۸۵ گانه، با بیان اینکه با اجرای این استانداردها، تعدادی از خودروهای فعلی از رده تولید خارج میشوند، گفت: خودروسازان نیز در حال برنامهریزی برای این موضوع هستند.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که ۲ دی امسال ابلاغ شد، مرجعیتهای مختلف به سازمان استاندارد واگذار شده و این سازمان به عنوان مرجعیت حاکمیتی برای پیادهسازی نظام استانداردسازی یکپارچه در کشور انتخاب شد؛ ضمن اینکه طبق قانون جدید تقویت و توسعه نظام استاندارد، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال، سازمان استاندارد است.
وی تصریح کرد: طی ۳ سال اخیر سهم پراید در تولیدات سایپا از ۸۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده که نشان میدهد این شرکت برای جایگزینی و توقف تولید پراید برنامه دارد؛ البته مقاومتهایی در مقابل اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در مورد خودروهای چینی صورت گرفت؛ ولی بعد از ۲ روز مذاکرات سخت و کشنده با چینیها بالاخره این موضوع که چینیها نیز باید به استانداردهای ۸۵ گانه پایبند باشند، مصوب شد.
پیروزبخت در خصوص نتایج جدیدترین آزمون کیفی بنزین نیز گفت: در ۲ نمونهبرداری که از بنزین تهران صورت گرفته مشکلاتی در میزان گوگرد وجود داشت به طوری که این رقم در تهران ۶۰ بود در حالی که طبق استاندارد باید ۵۰ باشد. البته رقم گوگرد نسبت به سال گذشته بهتر شده است؛ قرار بود امسال نمونهبرداری بنزین از ۸ کلان شهر به ۱۷ کلان شهر توسعه یابد.
وي افزود: تا به حال ۵۰ مورد نمونهبرداری از بنزین صورت گرفته که طی روزهای آینده به حدود ۹۲ مورد میرسد.
وی اظهار داشت: نتایج این ۵۰ مورد نمونهبرداری نشان میدهد که عدد اکتان بنزین حدود ۹۰ است که زیر حد استاندارد است؛ اگرچه فاکتورهای نگرانکننده مانند بنزن و آروماتیکها مورد مردودی نداشتیم و میزان گوگرد نیز در حد استاندارد بوده است.
نظر شما