گروه سیاسی: نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در 4حوزه انتخابیه از جمله تهران، خاطر نشان کرد که حضور محمدرضا مهدوی کنی از حوزه انتخابیه تهران قطعی است.

مرتضی مقتدایی در گفت‌وگو با همشهری، با اعلام این مطلب اظهار داشت: موضوع معرفی نامزدی برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان تهران در جلسه یک ماه پیش جامعه مدرسین مطرح شد که پس از بررسی چند نامزد مطرح، در نهایت بر حضور آقای مهدوی‌کنی توافق شد.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که پس از مشورت با جامعه روحانیت مبارز تهران، موضوع با ایشان مطرح شود که پس از اتفاق آراء در جامعه روحانیت مبارز برای دعوت از دبیرکل این جامعه، دعوت مطرح شد که آقای مهدوی کنی این دعوت را رد نکرد، لذا تلقی ما این است که نظر ایشان مثبت بوده و حضور در انتخابات خبرگان رهبری را پذیرفته‌اند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین خاطر نشان کرد که سایر نامزدهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم برای دیگر حوزه‌های انتخابیه (یعنی آذربایجان شرقی، ایلام و قزوین) در انتخابات خبرگان رهبری مشخص شده‌اند واحتمالا تا هفته آینده معرفی خواهند شد.

هرچند توجه به انتخابات 24اسفند امسال بیشتر ناظر به انتخاب نمایندگان مردم در مجلس است، اما انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

شکل‌گیری رقابت‌های سیاسی در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با دیگر نهادهای انتخابی کاملا متفاوت است؛ شاید این تفاوت به‌دلیل حضور نخبگان مجتهدی است که وظیفه صیانت از مهم‌ترین رکن جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه را بر عهده دارند.

به‌نظر می‌رسد با توجه به رحلت آیت‌الله علی مشکینی و لزوم نامزدشدن فردی در تهران که بتواند خلأ نبود ایشان را جبران کند، مهدوی کنی که در ادوار گذشته در انتخابات خبرگان رهبری شرکت نکرده است، پیشنهاد مشترک جامعتین را پذیرفته‌است.

به گزارش ایسنا، مهدوی کنی که از چهره‌های محوری و تأثیرگذار طیف اصولگرا محسوب می‌شود، با پذیرش نامزدی، بار دیگر حضوری پررنگ‌تر و شفاف‌تر در عرصه سیاسی کشورخواهد یافت؛ حضوری که در پی بیماری چند سال گذشته و برخی مسائل مربوط به اختلافات اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم، تا حدودی کمرنگ شده بود.

ایسنا همچنین گزارش داد که محمد توسلی برای حوزه‌ انتخابیه تهران، محسن موسوی ‌تبریزی برای حوزه‌ انتخابیه تبریز و علی محمدی تاکندی برای نامزدی از قزوین از سوی مجمع روحانیون مبارز برای انتخابات خبرگان انتخاب شده‌اند.

پس‌لرزه‌های یک نشست مهم

نشست سران اصولگرا با دبیرکل جامعه روحانیت مبارز که شنبه هفته جاری انجام شد، همچنان بازتاب‌های مختلفی را به‌دنبال دارد.

ابوالقاسم رئوفیان، مسئول امور استان‌های جبهه متحد اصولگرایی در همین باره به ایرنا گفت: چهره‌های حاضر در نشست جمعی از اصولگرایان با مهدوی کنی روی این مسئله تأکید کردند که هر چه وی بگوید، برای آنها حجت است و آن را می‌پذیرند.

حواشی یک دیدار

یکشنبه عبدالله ناصری سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان خبر از دیدار سید محمد خاتمی با علی اکبر ناطق‌نوری داد و پس از آن بود که دفتر علی‌اکبر ناطق‌نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری خبر دیدار سید محمد خاتمی با وی را تأیید کرد.

به گزارش فارس، دفتر علی‌اکبر ناطق نوری با تأیید انجام این دیدار اعلام کرد: این دیدار جزء دید و بازدیدهایی بوده است که در طول سال انجام می‌شود.

طرح ویژه اصولگرایان

از سویی دیگر، محمدحسن ابوترابی‌فرد، عضو جبهه متحد اصولگرایان از تداوم دیدارهای اعضای این جبهه با بزرگان اصولگرا خبر داد و گفت: جبهه متحد تصمیم گرفته است جلسات منظمی را با آقایان مهدوی کنی، محمد یزدی و محمد امامی کاشانی برگزار کند.

کد خبر 40067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز