همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزبانان ایران اسلامی با هوشیاری و رشادت کامل مرزها را برای سفرهای نوروزی هموطنان امن کرده اند و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی که برای سرکشی از مرزهای سیستان و بلوچستان بعد از حادثه تروریستی سراوان به این استان سفر کرد در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: تقویت مرزهای مشترک با ایران و مبارزه با تروریست ها جزء برنامه های مهم دستگاههای امنیتی و نظامی دولت پاکستان است و با آغاز این قبیل اقدامات از سوی کشور همسایه و اقتدار نیروهای مرزبانی ایران اسلامی و برقراری گشت های مشترک از این پس شاهد برخورد قاطع با مخلان امنیت خواهیم بود.

وی افزود: عوامل گروهک های تروریستی و اشرار مسلح که اخیرا با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری در منطقه را داشتند با هوشیاری همه غیور مردان جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه پاسداران و مرزبانان منهدم شدند.

وی افزود: بلافاصله بعد از این اتفاق در مرز سراوان، موضوع به پاکستان منعکس شد و تیمی از این کشور برای بررسی موضوع آمد و دنبال رد زنی مسیر این گروهک تروریستی هستند.

وی خاطر نشان کرد: جنازه ها، اسناد و سیستم هایی که این گروهک برای کارهای انتحاری داشت در اختیار ایران قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با عاطفه است و درهای رحمت را برای تمامی هموطنان فریب خورده باز گذاشته است اشرار و تروریست های فریب خورده اگر عاقل باشند به دامن ملت باز می گردند چرا که مزدوری آنان جز افزایش نفرت مردم و تلفات تحمیل شده برای خودشان چیز دیگری نخواهد داشت.

سردار رضایی افزود: بر اساس نظرخواهی بعضی از دستگاهها تمام مردم سیستان و بلوچستان به ویژه عزیزان بلوچ که گروهک های تروریستی در پوشش لباس آنان اقدامات تخریبی و جنایتکارانه انجام می دهند از این افراد نفرت دارند.

وی اظهار داشت: دولت پاکستان اذعان دارد بخشی از منطقه بلوچستان این کشور به دلیل رخنه کردن گروه هایی ناامن است و مسئولان امنیتی حتی نظامی خود پاکستان پاکسازی این منطقه و تقویت مرز مشترک با ایران را در برنامه دارند.

وی گفت: ارتباط خیلی خوبی با افغانستان و پاکستان داریم به طوری که همین 2 هفته گذشته با مسئولان وزارت دفاع افغانستان نشستی داشتیم و موضوعاتی را مطرح کردیم که هماهنگی هایی به دنبال داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: تقریبا هدف های 2 کشور در این نشست ها مشترک بود و در موضوع مرز افغانستان با ایران از جمله مرزی که در سیستان و بلوچستان در حوزه سیستان داریم روند خوبی با دولت افغانستان و حتی مجموعه وزارت دفاع این کشور آغاز شده است.

سردار رضایی ادامه داد: در حوزه مرز مشترک با پاکستان نیز مطالباتی از قبل داشتیم که با توجه به برگزاری نشست هایی در سطوح مختلف دولتی و مرزی با این کشور در سال 96، اکنون پاسخگوی این مطالبات هستند.

کد خبر 401013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha