همشهری آنلاین: سند یادداشت تفاهم نخستین اجلاس کمیسیون عالی مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بحرین روز چهارشنبه پنجم دی 1386توسط وزرای امور خارجه دو کشور به امضا رسید.

به گزارش سایت اینترتی وزارت امور خارجه ،نخستین کمیسیون مشترک دو کشور صبح امروز با حضورآقای منوچهر متکی و شیخ خالد بن حمد آل خلیفه وزرای خارجه ایران و بحرین رسما آغاز به کار کرد.

یادداشت تفاهم امضا شده بین طرفین دارای 9 بخش و 43ماده است.

همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری و فنی، انرژی، صنعتی، کشتیرانی و گردشگری و فرهنگی، بهداشتی، محیط زیست و کشاورزی محورهای اصلی این سند امضا شده می باشند.

بستر توسعه همکاری ‌ها با بحرین آماده ‌است
 
سرپرست معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که بستر توسعه همکاری ها در همه زمینه ها با کشور بحرین آماده است.

مهدی میر ابوطالبی  نیز روز چهارشنبه پنجم دی1386 در گفت وگو باخبرنگار اعزامی ایرنا به منامه افزود: به دلیل اهمیتی که برای توسعه روابط با بحرین قائل هستیم، کمیسیون مشترک اقتصادی را به کمیسیون عالی مشترک همکاری های ایران و بحرین تبدیل کردیم.
این مقام وزارت امور خارجه توضیح داد که کمیسیون عالی مشترک دارای جامعیت بوده و تمامی عرصه ها از جمله مباحث سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی را شامل می شود.
نخستین کمیسیون عالی مشترک همکاری های ایران و بحرین با حضور کارشناسان ارشد دوکشور روز گذشته در منامه برگزار شد وآقای میرابوطالبی ریاست طرف ایرانی دراین نشست را بر عهده داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه ایران گفت که برهمین اساس ، این کمیسیون که ششمین کمیسیون اقتصادی دو کشور بود،به نخستین کمیسیون عالی مشترک تبدیل شد.

میرابوطالبی با اشاره به این که تاکنون 35تفاهمنامه و یادداشت تفاهم بین ایران و بحرین به امضا رسیده است،خاطرنشان کرد که بستر توسعه همکاری ها با بحرین آماده است.

وی با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون عالی مشترک با حضور کارشناسان ارشد دو کشور یادآور شد که در این نشست تمامی مسایل فی مابین مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص مسایلی همچون همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، سیاحتی، بهداشتی، محیط زیست، کشاورزی، کشتیرانی و صنعت مذاکره شده است.

کد خبر 40189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز