اولین شماره فصلنامه توسعه مهندسی بازار، در بهار سال ۱۳۸۶ به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی پرویز درگی منتشر شده بود.
این فصلنامه که با هدف ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه، به سردبیری احمد آخوندی با تمرکز برروی مقوله بازاریابی و تحقیقات بازار منتشر میشود، بر اهمیت بازاریابی و تحقیقات بازار تاکید دارد.
سر مقاله این شماره فصلنامه توسعه مهندسیبازار به آسیبشناسی کنفرانسها و همایشها اختصاص یافته و افزون بر آن راه حل عملی نیز ارائه کرده است.
نویسنده سرمقاله معتقد است، شرایط جدید، تسلط به مهارتهای جدید را طلب میکند. بازارها تغییر کردهاند، پس بازاریابی هم باید تغییر کند، و لازمه آن افزایش سطح دانش و مهارتهاست.
او همچنین بیان میکند، بازاریابی فرایند ثابتی مانند هندسه تحلیلی نیست و در کشورها و مناطق مختلف نباید با آن به صورت یکسان رفتار کرد. این فرایند بر اساس شرایط متفاوت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشورها و مناطق مختلف میتواند متغیر باشد.
از دیگر عناوین این شماره:
- گفتگو با فیلیپ کاتلر، تحت عنوان آغاز بازاریابی در جهان، راه حلهای کاتلری برای صنایع ایران
- جادوی بازاریابی
- مبانی کسب و کار فرانشیز
- اجتناب از چهارخطر در مدیریت ارتباط با مشتریان
- راهی که مشتریان برای انتخاب شما می پیمایند
- برگزاری اولین دوره های علمی - کاربردی کوچینTMBA
- سمینارهای مربوط به حوزه بازاریابی، زمستان سال 1386 - TMBA
- بررسی نقش و جایگاه بانکداری الکترونیک در رضایتمندی مشتریان خدمات بانکی
- اجرای استراتژی ارتباطات، راهی به سوی اندازهگیری اثربخشی فعالیتهای ترویجی
- چگونه از توفیق یک ایده اقتصادی مطمئن شویم
- گزارشی از یک همایش/ مغز افزارهای مدیریتی، نرم افزارهای مدیریتی، دل افزارهای مدیریتی
- معرفی یک نشریه خارجی تحت عنوان آینده تحقیقات کیفی بازاریابی
- تبلیغات/ روشی تازه برای تحلیل تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون (1)
- معرفی کتابهای خارجی/ مشتریها چگونه فکر می کنند
- بازار کتاب
قیمت این نشریه 1500 تومان میباشد.
سایت فصلنامه: www.Tmba.ir