سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

محمدرضا آخوندی: رئیس فدراسیون دو و میدانی می‌گوید 2 سهمیه المپیک دیگرکسب می‌کنیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی از 10 برابر شدن بودجه این فدراسیون خبر داده و کسب 2سهمیه المپیک دیگر را نیز وعده می‌دهد. فدراسیون دوومیدانی پیش از این گفته بود با 5 سهمیه در المپیک شرکت خواهد کرد اما در فاصله کمتر از 7 ماه دیگر تا المپیک، از حضور 7 دونده در پیست المپیک پکن سخن می‌گوید.

رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید: تاکنون دوندگان کشورمان موفق به کسب 5 سهمیه المپیک شده‌اند که برای جامعه دوومیدانی کشور، نتیجه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. مصطفی کریمی معتقد است: «هنوز هم شانس کسب سهمیه برای دوومیدانی ایران وجود دارد و ما به دنبال آن هستیم که 2 سهمیه دیگر کسب کنیم و با 7 ورزشکار در المپیک پکن حضور یابیم که در این صورت تعداد سهمیه کسب‌شده بی‌نظیر خواهد بود.»

 وی هدف بلندمدت فدراسیون دوومیدانی را موفقیت در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌جو عنوان کرد و گفت: «برنامه‌ریزی ما این است که در مسابقات 2010 چین بین 6 تا 10 مدال در دوومیدانی کسب کنیم. فکر نمی‌کنم رسیدن به این مهم چندان سخت باشد، چراکه امسال دوندگان ما در مسابقات آسیایی، 9 مدال کسب کردند و ما تا مسابقات گوانگ‌جو زمان نسبتاً خوبی در اختیار داریم.»

توجه به رده‌های سنی

کریمی توجه به رده‌های سنی پایه را از اولویت‌های اصلی فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد و گفت: «مدتی است که استعدادیابی در رده‌های سنی پایه را انجام داده‌ایم و مربیان برگزیده فدراسیون بیش از 100 دونده مستعد را از سراسر کشور شناسایی کرده و به اردو فرا خوانده‌اند. فدراسیون هم برای این افراد کلیه شرایط از جمله حقوق، اسکان و تغذیه را فراهم کرده است و مطمئن باشید با این شرایط ظرف 2 تا 3 سال آینده، شرایط دوومیدانی پایه ایران خیلی بهتر از این خواهد شد.»

رئیس فدراسیون دوومیدانی در ادامه از احداث 7 پیست تارتان در استان‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: «هم‌اکنون در 23 استان کشور پیست تارتان وجود دارد، برای بقیه استان‌ها هم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و پیش‌بینی ما این است که در سال آینده تمامی استان‌های کشور صاحب پیست تارتان شوند.»

 بودجه 10 برابر شده است

کریمی تصریح می‌کند: «هم‌اکنون 13 سالن اختصاصی سرپوشیده دوومیدانی در کشور وجود دارد. در نظر داریم از طریق رایزنی با مسئولان استان‌ها، در مورد احداث سالن‌های اختصاصی با آنها مذاکره کنیم. از طرفی باید یک فرصت 2 تا 3 ساله را هم به سازمان تربیت‌بدنی بدهیم که فکر می‌کنم ظرف این مدت، تمام استان‌های کشور دارای سالن اختصاصی دوومیدانی خواهند شد.»

 رئیس فدراسیون دوومیدانی از 10 برابر شدن بودجه این فدراسیون در سال جاری نسبت به سال 84، خبر داد و گفت: « امسال 5/ 2 میلیارد تومان بودجه فدراسیون دوومیدانی است که نسبت به 2 سال گذشته 10 برابر شده است. این بودجه برای پیشبرد اهداف فدراسیون کافی به نظر می‌رسد ولی اگر بخواهیم طرح‌های استعدادیابی را به طور جدی‌تر دنبال کنیم، نیاز به بودجه بیشتری است.»

کریمی با اشاره به پیشرفت دوومیدانی بانوان ایران در چند سال اخیر اظهار داشت: «در رشته دوومیدانی بخش بانوان، از مردان جدا نیست و ما به همان اندازه که به دوومیدانی مردان توجه داریم، برای بانوان هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وقتی می‌گوییم در گوانگ‌جو به دنبال کسب 6 تا 10 مدال هستیم، این پیش‌بینی برای هر دو بخش مردان و زنان است.»

 وی تصریح کرد:«بانوان ما باید بدانند که حجاب برای آنها محدودیت محسوب نمی‌شود. هم‌اکنون دونده محجبه بحرینی در دو 100 متر قهرمان آسیاست و این مسئله نشان می‌دهد، بانوان ایرانی با پوشش اسلامی می‌توانند بر سکوهای بین‌المللی قرار بگیرند. از طرفی باید اعلام کنم در بازی‌های داخل سالن آسیا در ماکائو، بانوان ایرانی 5 بار رکوردشکنی کردند که نتیجه بسیار خوبی محسوب می‌شود.»

کریمی در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه برنامه‌ای برای مبارزه با دوپینگ دارد، گفت: «ابتدا باید اعلام کنم در فدراسیون دوومیدانی 2 مسئله هیچ جایگاهی ندارد؛ یکی صغرسن و دیگری مسئله دوپینگ. هر فردی هم به دنبال این 2 مسئله باشد هیچ جایگاهی در فدراسیون دوومیدانی نخواهد داشت. ضمن اینکه از ابتدای سال جاری بیش از 150 نمونه دوپینگ از دوندگان گرفته شده است که خوشبختانه هیچ یک از آزمایشات مثبت نبوده است، در حالی که در اولین سالی که من به فدراسیون آمدم، بیش از 20 مورد دوپینگ در بین دوندگان وجود داشت.»

کد خبر 40612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز