به گزارش مديريت ارتباطات و امور بینالملل شركت بهرهبرداری راه آهن شهري تهران و حومه، مهندس فرنوش نوبخت در مورد آخرین وضعیت بهسازی خط 5 مترو (تهران - گلشهر) گفت: از فروردين ماه 1396 به دليل انجام عمليات بهسازی، خط 5 مترو تهران و حومه جمعهها پذيرش مسافر نداشت كه از اين هفته (4 خرداد ماه 97) با اتمام فاز یک عمليات بهسازی، جمعهها سرويس دهي به مسافران اين خط انجام میشود.
مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو تهران و حومه افزود: خط 5 مترو تهران و حومه، جمعهها از ساعت 8 تا 21:30 با فاصله حركت هر نيم ساعت يك قطار فعال خواهد بود.
او افزود: حدود بيست سال از زمان بهرهبرداری از خط 5 میگذرد كه فرسايش ايجاد شده در اين زمان بهسازي خط را ضروري كرده بود. به همين خاطر فاز نخست عمليات بهسازي از دي ماه سال 95 آغاز شد.
مهندس نوبخت تصريح كرد: در اين مدت بيش از 3 هزار و 650 نفر روز كار مشاوره، 32 هزار و 850 نفر روز كار عملياتي و 12 هزار و 700 نفر روز كار كارشناسي و نظارتي انجام شده است.
او افزود: در دو دهه فعاليت خط تهران - گلشهر، بالاست و زيرساختهاي موجود خاصيت ارتجاعي و نگهداشت خود را از دست داده بود. اين مورد باعث مي شد تا هنگام عبور قطار ضربات بيشتري به ناوگان وارد شود كه جدا از آسيبي كه به تجهيزات وارد مي شد، آسايش مسافران مترو تهران و حومه را هم تحت تأثیر قرار مي داد؛ به همين خاطر در فاز اول بهسازي خط 5، بالغ بر 80 هزار متر مكعب بالاست تعويض شد.
فرنوش نوبخت افزود: بهسازي كامل 9 دستگاه سوزن، تعويض بيش از 1400 قطعه تراورس و 60 شاخه ريل از ديگر اقدامهاي انجام شده در اين پروژه است.
به گفته مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه عمليات بهسازي خط 5 مترو تهران تاكنون 30 ميليارد تومان هزينه در برداشته است.
او تصريح كرد: در مدت انجام عمليات بهسازي باز بودن خط و سرويس دهي به مسافران جز اولويت هاي ما بود و كارگران تنها در فرصت 12 شب تا 4 صبح و جمعه ها ميتوانستند كار كنند كه اين مورد يكي از سختيهاي بهسازي در مترو تهران و حومه است.
مهندس نوبخت گفت: فاز دوم بهسازي خط 5 حدفاصل ايستگاه کرج تا ايستگاه گلشهر نیز به صورت شبانه و بدون تعطیلی خط انجام خواهد شد.
مديرعامل شركت بهرهبرداری مترو تهران و حومه ابراز اميدواري كرد كه مجموع اقدامهاي اين شركت در بهسازي خط 5 سبب افزايش كيفيت خدمات، روان شدن مسير حركت قطارها و آسايش بيشتر مسافران شود.
نظر شما