مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار حوادث گاز گرفتگی در تهران نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر داود براتی گفت: شمار مرگ و میر بر اثر گاز گرفتگی هر ساله به طور متوسط 20 درصد افزایش می‌یابد و در9 ماه گذشته امسال نیز 20 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت‌ شده سازمان پزشکی قانونی در سال 80 به طور متوسط، 500 نفر بر اثر نشت گاز دی‌اکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند درحالی که در سال 85 این رقم به 800 نفر افزایش یافته است.

براتی با اشاره به بررسی کارشناسان ایمنی از حوادث گازگرفتگی، افزود: بیشتر موارد گازگرفتگی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی در نصب بخاری‌های دودکش‌دار است و باید اقدامی همه جانبه صورت گیرد و الا تا مدتی دیگر شاهد افزایش آمار حوادث بخاری‌های بدون دودکش نیز خواهیم بود.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: متاسفانه به رغم پیگیری‌های انجام شده، بخاری‌های دودکش‌دار غیراستاندارد همچنان با سیستم‌های ایمنی ناقص از سوی تولیدکنندگان گمنام تولید می‌شوند و از نظر ما در تولید بخاری‌های دودکش‌دار و همچنین بدون دودکش باید بازنگری شود.

این آتش نشان سیستم‌های حرارت مرکزی را مناسب‌ترین سیستم گرمایشی اعلام کرد و گفت: شوفاژها مناسب‌ترین سیستم‌های حرارتی برای واحدهای مختلف مسکونی و تجاری است، چرا که در آنها به فاکتورهای مختلف ایمنی، رفاه شهروندان، صرفه‌جویی اقتصادی و زیبایی توجه شده است.

براتی در پایان از شهروندان خواست برای دریافت مشاوره‌های ایمنی با شماره‌های تلفن‌ سازمان آتش‌نشانی و یا با شماره مستقیم ایستگاه‌ آتش‌نشانی محل سکونت تماس بگیرند و پرسش‌های خود را مطرح کنند و از اشغال بی مورد شماره 125 خودداری کنند.

کد خبر 40643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز