چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار بمب کار گذاشته شده در مسیر حرکت یک اتوبوس نظامی در کلمبو پایتخت سریلانکا دست کم 4 کشته برجای گذاشت.

به نوشته ال موندو، انیل جاسنقه مدیر بیمارستان ملی کلمبو در این باره اعلام کرد:" طبق شواهد اولیه در این انفحار 4 نفر کشته و 24 نفر دیگر مجروح شده‌اند. این مقام بیمارستانی سریلانکا نتوانست به طور دقیق تایید کند که این حادثه ناشی از حمله انتحاری بوده است، اما سخنگوی بیمارستان ملی کلمبو اعلام کرد که این حادثه ناشی از انفجار یک بمب بوده  و 14 نفر از مجروحین این حادثه، شهروندان عادی و 10 نفر دیگر، نظامی هستند.

گزارش شده است که این انفجار که در ساعات پر ترد صبح زود و زمان بازگشایی مغازه‌ها به وقوع پیوسته است، به حدی شدید بود که صدای آن تا کیلومترها شنیده شد. این حمله، آخرین سری حملات در ماه‌های اخیر – ماه‌هایی که در آن نظامیان ارتش به نبرد خود علیه شورشیان شدت بخشیده‌اند - به تاسیات نظامی در کشور است.

این حمله تروریستی تنها یک روز یک روز پس از قتل "تی. ماهرواران" یکی از نمایندگان  تامیل در کلمبو به وقوع پیوست. این فرد که در معبدی هندو در کلمبو حضور داشت بر اثر شلیک گلوله کشته شد. او به قومیت تامیل که دارای مذهب هندو هستند تعلق داشت.تامیل‌ها در شمال و شرق سریلانکا دارای اکثریت هستند در حالیکه سینگاله‌ها که از مذهب بودا پیروی می‌کنند، در مابقی مناطق کشور اکثریت دارند.

طبق آمار‌های موجود بیش از 5 هزار نفر از اویل سال 2006 بر اثر درگیری‌ها میان ارتش سریلانکا و ببر‌های تامیل جان باخته‌اند. گفته می‌شود از سال 1983 و از زمان آغاز این درگیری‌ها نیز 70 هزار نفر در سریلانکا کشته شده‌اند.

کد خبر 40737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز