همشهری آنلاین: نخست وزیر اسبق پاکستان، با تاکید اینکه استعفای مشرف، سبب حل مشکلات پاکستان می شود، از دولت آمریکا به سبب حمایت از وی انتقاد کرد.

به گزارش مهر، نواز شریف در گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو درباره آینده پاکستان در چشم انداز انتخابات آتی اظهار داشت: اگر دموکراسی در پاکستان پیروز شود، وضعیت کشور بهبود خواهد یافت، اما اگر دیکتاتوری همچنان بر سلطه خود بر پاکستان ادامه دهد، وضعیت کشورمان وخیم تر خواهد شد.

وی افزود: مشرف قضات را منصوب می کند و آنان را تحت بازداشت خانگی و تحت حفاظت قرار می دهد، آیا در روزگار کنونی این مسائل در یک کشور متمدن وجود دارد؟ آیا می توان این چنین رفتارهایی را قبول کرد؟

شریف خاطرنشان کرد: مشرف مشکل اصلی پاکستان است. وی از مبارزه با تروریسم سخن می گوید، اما خود وی منبع تروریسم است. تروریسم ایجاد شده توسط مشرف ، بدترین نوع آن است.

وی گفت: ما خواهان تشکیل یک آشتی ملی برای برگزاری انتخابات هستیم زیرا کسی نمی تواند به دولت مشرف اطمینان کند.

 نخست وزیر اسبق پاکستان در زمینه ترور بی‌نظیر بوتو و تاثیر آن بر فرهنگ سیاسی این کشور گفت : پس از کشته شدن تاسف بار خانم بوتو، من اصرار زیادی به احزاب کشور برای تشکیل یک جبهه مشترک و خلاصی از دست دیکتاتوری داشتم.

وی افزود: هنگامی که به دیدار آصف علی زرداری، همسر بوتو، رفتم از وی خواستم برای مبارزه با رژیم نظامی مشرف به ما بپیوندد، اما زرداری خواستار شرکت در انتخابات بود.

شریف گفت: از نظر من فقط یک تحریم مشترک ازسوی تمام احزاب می تواند چیزها را تغییر دهد، اما نتوانستم مسئولان حزب مردم پاکستان را به انجام این کار راضی کنم.

رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف خاطرنشان کرد: بازهم تاکید می کنم که مشرف مشکل اساسی ماست. اگر وی استعفا کند، همه چیز حل خواهد شد. ما خواهان تشکیل یک آشتی ملی برای برگزاری انتخابات هستیم، زیرا کسی نمی تواند به دولت مشرف اطمینان کند؛ ما خواستار استعفای مشرف هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشرف از حمایت واشنگتن و جرج بوش، رئیس‌جمهوری آمریکا، برخوردار است، گفت: حمایت واشنگتن و بوش از مشرف برای روابط میان آمریکا و پاکستان خوب نیست.

شریف افزود: شهروندان ما از اینکه آمریکا تنها از مشرف در برابر 160 میلیون پاکستانی حمایت می کند، دلسرد و ناامید هستند. من نیز در دوران نخست وزیری خود با حسن نیت با آمریکایی ها رفتار کردم، اما اکنون ناامید شده ام.

نخست وزیر اسبق پاکستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مشرف برای حفظ حمایت خارجی‌ها و همچنین حفظ قدرت خود به بهانه‌ای به نام تروریسم، نیازمند است، گفت: در صورت انتخاب یک پارلمان دموکراتیک، ما قادر خواهیم بود سیاست ضد تروریستی کشور را تعیین کنیم.

کد خبر 40983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز