فریدون صدیقی روزنامهنگار و مدرس روزنامهنگاری با همراهی علی شاکر، دو عضو خانواده "همشهری"، در کارگاه "سوژهیابی و خلق شبهرویداد" که در این موسسه برگزار شد ، با ارائه ۴ دهه تجربیات خود، درباره ظرایف یافتن و خلق سوژه و همچنین تکنیکهای پدید آوردن شبهرویداد در روابطعمومیها صحبت کرد.
شبهرويداد (Pseudo-event) اتفاقهايي است كه به خوديِ خود براي رسانهها ارزش پوشش ندارد، ولي ميتوان با خلق موقعيت و بستر مناسب آن را بهگونهاي ارائه داد كه مورد توجه رسانهها قرار بگيرد.
فريدون صديقي، روزنامهنگار باسابقهاي است كه در اين كارگاه تجربههاي چهار دهه كار حرفهاي خود را با شركتكنندگان در ميان گذاشت و نشان داد كه چهطور ميتوان به يك سوژه نزديك شد. تاكيد وي در اين كارگاه بر اين بود كه سوژهها تكرارياند فقط زاويه نگاه ما بايد خلاقانه و تازه باشد. وي در بخش ديگري از كارگاه به تكنيكهاي خوب ديدن و خلق سوژهها اشاره كرد.
در بخش دوم اين كارگاه، علي شاكر، دانشجوي دكتري علوم ارتباطات، به صديقي پيوست و ضمن تشريح مفهوم "شبهرويداد" با كمك شركتكنندگان به نقد نمونههاي موفق و ناموفق آن پرداخت.
همچنين شركتكنندگان در اين كارگاه با هدايت صديقي طرح اوليهاي را براي ساخت يك شبهرويداد آماده كردند.
مدرسه همشهري(www.hamshahritraining.ir) طراح 10 دوره با عنوان "يك تا ده فوتوفن روابطعمومي ايراني" است كه كارگاه "سوژهيابي و خلق شبهرويداد در روابطعمومي" اولين دوره محسوب ميشود.
20 تيرماه دومين كارگاه با عنوان "مقابله با اخبار جعلي در روابطعمومي" در موسسه همشهري برگزار ميشود.
نظر شما