جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای یک باند سرقت خودرو که گردانندگان اصلی آن چهار برادر بودند، از سوی رئیس شعبه 1145 مجتمع قضائی بعثت به تحمل 17 سال زندان محکوم شدند.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده زمانی در دستور کار اداره دوم آگاهی تهران قرار گرفت که پرونده‌های متعددی مبنی بر سرقت خودروهای پراید و پیکان در شرق تهران که به‌صورت مشابه مورد سرقت قرار گرفته بود، به این شعبه ارجاع شد.

با افزایش گزارش‌ها تیمی از مأموران اداره آگاهی در بررسی‌های مقدماتی خود متوجه شدند سرقت‌ها باید توسط اعضای یک باند و به‌صورت هماهنگ صورت گرفته باشد.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این‌که مأموران گشت در اردیبهشت 84 به یک خودرو پراید که پلاکش سرقتی اعلام شده بود، مظنون شدند و راننده خودرو را بازداشت کردند.

راننده در جریان بازجویی‌ها مدعی شد خودرو را از فردی در ترمینال بیهقی خریداری کرده است. بنابراین محل مورد نظر تحت مراقبت قرار گرفت و فروشنده شناسایی شد.

 مرد فروشنده در ابتدا منکر سرقتی بودن خودرو شد اما وقتی تحت بازجویی فنی قرار گرفت،  اعتراف کرد که با همدستی اعضای باند بزرگ سرقت که سرکردگی آن‌را چهار برادر برعهده دارند اقدام به سرقت دهها خودرو کرده است.

با اظهارات فروشنده جوان، چهار برادر شناسایی شده و در مخفی‌گاهشان در جاده دماوند دستگیر شدند.

پرونده متهمان که در کمتر از 30 ثانیه اقدام به سرقت خودروهایی که راننده آنها را در صورت روشن رها کرده و برای خرید سیگار و تنقلات پیاده شده بود می‌کردند پس از تکمیل تحقیقات به شعبه 1145 مجتمع قضائی بعثت ارجاع شد و متهمان با حضور بیش از 50 شاکی محاکمه شدند. 

قاضی سیاه‌سرانی پس از اخذ شکایت مالباختگان و دفاع متهمان در دو جلسه محاکمه، اقدام به صدور رأی کرد.  در رأی صادره اعضای اصلی این باند مجموعاً به تحمل 17 سال زندان و ردمال محکوم شدند.

کد خبر 4178

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز