پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

خانم فون‌درلاین، وزیر امور خانواده آلمان در مصاحبه‌اى با روزنامه بیلد خواسته است که حقوق والدین آلمانی محدود شود و این حق نباید تا جایى جلو رود که بچه‌ در خانواده زجر بکشد یا حتى بمیرد.

این موضع‌گیری وزیر امور خانواده آلمان، پر بیراه هم نیست. افزایش آمار کودکانى که یا مورد آزار و اذیت والدین‌شان قرار گرفته‌اند یا به دلیل بى‌توجهى فوت کرده‌اند، افکار عمومى مردم آلمان را نگران کرده است.

خانم فون درلاین در این مصاحبه خبر داده که تلاش مسئولان آلمانی این است که دادگاه خانواده این کشور در آینده بتواند زودتر از این وارد عمل شود. به گفته این وزیر آلمانی، اگر والدین با دخالت دادگاه و راه‌هاى پیشنهادى مشاوران مخالفت کنند، دادگاه باید این اختیار را داشته باشد که حق سرپرستى کودک را از این پدر و مادرهای بی‌مسئولیت بگیرد.

6 ماه پیش از این هم خانم بریگیته تسیپریس- وزیر دادگسترى آلمان- پیش‌نویس قانونى‌ای را ارائه کرد که به دادگاه خانواده اجازه مى‌دهد نظارت بیشترى بر شیوه تربیت و رشد کودکان این کشور داشته باشد. با به اجرا درآمدن این قانون، دادگاه خانواده اجازه دارد پیش از آنکه کودک مورد آزار قرار بگیرد، وارد عمل شود.

از جمله راه‌هایى که در این قانون پیشنهاد شده، گذراندن دوره‌هاى آموزش کنترل خشم و مشاوره‌هاى تربیتى و سلامت براى والدین است. خانم تسیپرس 6 ماه پیش- هنگام ارائه پیش‌نویس این قانون- گفت: من نمى‌خواهم دادگاه خانواده وقتى وارد عمل شود که دیگر دیر شده و باید حق سرپرستى کودک به‌کلی از والدین گرفته شود.

کد خبر 41944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز