به گزارش مهر، براساس آمار و اطلاعات ارائه شده در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع ارتباط شده است.
سامانه دریافت شکایت از پیامکهای تبلیغاتی حدود یکسال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامکهای تبلیغاتی که از سرشمارههای شخصی ارسال میشود راه اندازی شده است. بر این اساس مشترکانی که پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم دریافت میکنند میتوانند با ارسال شمارهای که این پیامک به آنها ارسال شده به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شکایت خود را گزارش کنند.
در کنار این سامانه، امکان انتخاب پیامکهای تبلیغاتی از طریق پنلهای پیامکی اپراتورها نیز برای مشترکان فراهم شده است و در کنار آن، سامانه ۸۰۰ نیز امکان لغو دریافت پیامکهای تبلیغاتی را فراهم میکند. رگولاتوری با راه اندازی این سامانه در تلاس است که به مقوله مزاحمتهای پیامکی برای خطوط تلفن همراه پایان دهد.
نظر شما