سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت هیلاری کلینتون و باراک اوباما، کاندیداهای حزب دمکرات آمریکا، اوج گرفته و دو طرف به انتقاد و اتهام زنی به یکدیگر روی آورده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در یکی از مناظره‌های رقابتهای انتخابات 2008 آمریکا، سناتور هیلاری کلینتون و باراک اوباما، دو کاندیدای اصل دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا در حالی که حرفهای یکدیگر را قطع می‌کردند، به همدیگر اتهام می‌زدند.

اوباما که تلاش می‌کند اولین رئیس‌جمهور سیاه پوست آمریکا شود، همچنین به شدت از بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که تلاش می‌کند مسئولیت‌های رقابتهای انتخاباتی همسرش را بر عهده بگیرد، انتقاد کرد.

اوباما اعلام کرد که کلینتون‌ها در مورد موافقت وی با مورد جنگ عراق و همچنین این موضوع که حزب جمهوری‌خواه یک حزب پر از ایده است، دروغ می‌گویند.

اوباما اظهار داشت: یکسری اظهاراتی از طرف بیل و هیلاری کلینتون در مورد من عنوان شده که آنها واقعیت ندارند.

هیلاری کلینتون نیز تصریح کرد: ‌زمانیکه قرار شد جنگ عراق آغاز شود، اوباما به هیچ وجه اصراری بر جلوگیری از آغاز این جنگ نداشت.

هیلاری کلینتون خطاب به اوباما گفت: تا سال آینده به خبرنگاران خواهی گفت که با جورج بوش رئیس‌جمهور آمریکا در جنگ عراق موافق بودی و تا سال آینده وقتی در سنا حضور یابی به بودجه‌ جنگ رای خواهی داد.

هیلاری کلینتون همچنین اوباما را به آماده نبودن برای حضور در یک مناظره سطح بالا در مورد سیاست‌های آمریکا متهم کرد.

هیلاری کلینتون خطاب به اوباما گفت: سناتور اوباما! خیلی سخت می‌شود با شما در مناظره‌ مستقیمی حضور یافت چون شما هرگز مسئولیت رای‌هایی که پیشتر در کنگره‌ آمریکا دادید را نمی‌پذیرید.

 ازسوی دیگر جمهوری‌خواهان در رقابتهایشان در فلوریدا که قرار است 29 ژانویه برگزار شود شاهد رقابت تنگاتنگ میان جان مک کین، مایک هاکابی، میت رومنی و رودولف جولیانی خواهند بود.

بر اساس نظرسنجی انجام شده مشخص شد که اوباما در انتخابات مقدماتی در ایالت کارولینای جنوبی از هیلاری کلینتون پیشی خواهد گرفت.

بر اساس نظرسنجی‌ها در فلوریدا مشخص شده که رقابت تنگاتنگی میان این چهار کاندیدای جمهوری‌خواهان انجام خواهد گرفت.

کد خبر 42360

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز