همشهری‌آنلاین: پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با حضور دبیر کل مجمع، معاون شهردار غازین‌آتپ، سهیلا صادق زاده شهردار منطقه ۱۰ تهران و جمعی از شهرداران شهرهای آسیایی پایان یافت.

اختتاميه مجمع شهرداران آسيايي

گشتاسب مظفری، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی در این مراسم، از مهمان‌نوازی شهردار غازی‌آنتپ و شهروندان این شهر تقدیر ‌و تشکر و ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این دوره از مجمع به انتقال تجربه‌های شهرهای آسیایی برای ایجاد شهر هوشمند، زیست‌پذیر و تاب‌آور کمک کند. 

سهیلا صادقزاده نیز با بیان این‌که خوشحالم در شهری حضور پیدا کردم که شهردار آن یک زن است، گفت: مدیران شهرداری تهران نیز بر حضور و استفاده از پتانسیل زنان برای اداره شهر بسیار تاکید دارند.

صادق‌زاده ادامه داد: عمده بحث‌هایی که در این دوره از مجمع برگزار شد نشان میدهد تجربه و دانش پرباری میان مدیران شهرهای آسیایی وجود دارد که باید آن را غنیمت بشماریم. 

در ادامه مراسم اختتامیه، مهدی بینا به عنوان دبیر کمیته شهرهای هوشمند مجمع به طور خلاصه مباحث مطرح شده را عنوان کرد و بر لزوم ایجاد اقتصاد دیجیتال و هماهنگی دولتمردان، سازمانها و شهروندان برای ایجاد شهر هوشمند تاکید کرد. 

سیامک مقدم، دبیر کمیته تاب‌آوری شهرهای آسیایی نیز گفت: تابآوری به معنا آماده بودن شهرها در برابر شوکهای آتی و ایستادن روی پای خود است.تابآوری را باید با ریشههای اقتصادی، محیطی و روانی دید و به عنوان امری پایدار و مداوم برای آن برنامهریزی کرد. 

به گفته مقدم تابآوری با مفاهیمی همچون عدالت، تساوی حقوق و دسترسی به امکانات و خدمات ارتباط مستقیم دارد.

بهداد عبدالهی، دبیر کمیته حمل و نقل شهرهای آسیایی نیز با تاکید بر این‌که این موضوع تنها فنی نیست و ابعاد اجتماعی دارد، تصریح کرد: هدف کمیته حمل و نقل این است که به مدیران شهری یادآوری کند تا شهرها را از حالت خودرو محور به انسان محور تبدیل کنند. 

او اظهار امیدواری کرد تا در نشست بعدی کمیته موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی و توجه به وسایل نقلیهای چون دوچرخه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این مراسم نیز ساغر منصوری به عنوان دبیر کمیته شهر زیست‌پذیر گفت: شهرهای زیستپذیر شهرهایی هستند که با محور انسان تعریف شدهاند. در این زمینه باید ارزشهای آسیایی در شهرها را که از بین رفتند دوباره احیا کنیم و برنامهریزی جدیدی در این زمینه داشته‌باشیم.

کد خبر 424220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha