یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ژاپن اعلام کرد تعداد ژاپنی‌هایی که بالای صد سال دارند در 10 سال گذشته چهار برابر شده و انتظار می رود تعداد آنها به بالای 28000 نفر برسد.

به گزارش آسوشیتدپرس وزارت بهداشت ژاپن این کشور تا پایان سپتامبر(شهریورماه) احتمالا 28395 شهروند  100 ساله یا سالمندتر  خواهد داشت.

 وزارت بهداشت یک آمارگیری در سطح ملی را در این مورد را دست انجام دارد و  این رقم پیش‌بینی برای پایان این ماه است.شمار افراد صدساله و بالاتر از سال 1971 در ژاپن رو به افزایش بوده  و از سال 1996 که رقم این افراد به 7373 نفر رسید شتاب بیشتری به خود گرفته است.

این افزایش سریع هم جنبه‌های مثبت و هم جنبه‌های منفی جمعیت در حال پیر شدن این کشور را نشان می‌دهد.گرچه کارشناسان می‌گویند نسبت به گذشته تعداد بیشتری از این صدساله‌ها فعال هستند، اما رشد فزاینده جمعیت سالمند به نگرانی‌ها در مورد افزایش فشار بر روی نظام بازنشستگی عمومی می‌افزاید.

پیش‌بینی‌های سازمان ملل حاکی از آن است که تا سال 2005 تعداد افراد صدساله و بالاتر در جهان به 1 میلیون نفر برسد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ژاپن یون میناگاوا 113 ساله پیرترین زن ژاپن در   ایالت جنوبی فوکواکا و توموجی تانابه 110 ساله پیرترین مرد ژاپن در ایالت جنوبی میازاکی زندگی می‌کند.

آقای تانابه هر روز شیر می‌نوشد و دارای دفتر خاطرات روزانه است و می‌گوید کلید عمر طولانی اجتناب از مصرف مشروبات الکلی است.

 ژاپن به ازای هر 100000 نفر دارای 22 نفر صدساله و بالاتر است.این رقم در آمریکا 18 در 100000 است.

18سپتامبر(27 شهریورماه) در ژاپن" روز احترام به سالمندان"  نام دارد و تعطیل ملی است.در این روز هر فرد صدساله و بالاتر از نخست وزیر یک نامه و جامی نقره‌ای دریافت می‌کند.

کد خبر 4244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز