جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی از امضای اولین تفاهم نامه بین پلیس ایران و ترکیه خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه بر ضرورت مبارزه جدی با مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی، نفت و مشتقات آن، قاچاق انسان، اسلحه، کالای‌های تجاری و... تاکید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار علیرضا جزینی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به همراه سردار حسین آبادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و سردار رضایی رئیس پلیس مرزبانی نیروی انتظامی طی سفری به کشور ترکیه با رئیس پلیس این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار جزینی درخصوص دستاوردهای مهم سفر هیات پلیس ایران به ترکیه اظهار داشت: موضوع مبارزه با مواد مخدر، تقویت همکاری‌های مرزی و مرزبانی از موضوعات مهم بین ایران و ترکیه به شمار می‌رود. همچنین با توجه به پیوندهای تاریخی و مرزهای دوستی 2ملت و تاکید بر توسعه مناسبات فی‌مابین؛ هیئت‌های مذکور در تمامی سطوح وارد بحث شدند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا یادآور شد: در جلسه‌ای که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد، تفاهم نامه‌ای بین روسای پلیس هر 2کشور امضاء شد.

در این تفاهم نامه ضرورت مبارزه جدی با مواد مخدر مورد تاکید قرار داده شد. همچنین مبارزه قاچاق مشروبات الکلی، نفت و مشتقات آن، قاچاق انسان، اسلحه، کالای‌ های تجاری و... از اهم تفاهم نامه بین پلیس ایران و ترکیه به شمار می‌آید.

جزینی تصریح کرد: همچنین مقرر شد هر 6 ماه یک بار جلساتی فی مابین روسای پلیس ایران و ترکیه برگزار شود و بر گسترش و تقویت همکاری‌های امنیتی فی مابین 2کشور، آموزش پلیس هر 2 کشور برای کاهش تقاضا و اعتیاد و نیز افزایش درمان و پیشگیری و نیز تبادل تجربیات پلیس در این زمینه تاکید شد.

کد خبر 42480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز