یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

مدیریت شهری برای بازگشایی مدارس و حلول ماه مبارک رمضان برنامه‌های مفصلی را تدارک دیده و خود را آماده کرده‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با همشهری افزود: معاونت‌های مختلف و سازمان‌های وابسته به شهرداری ،امسال با توجه به همزمانی بازگشایی مدارس و حلول ماه مبارک رمضان برنامه های مناسبی را تدوین کرده اند که به موقع اجرا می شود.

مهدی چمران گفت: در این بین از سوی معاونت خدمات شهری، معاون عمرانی، معاونت فرهنگی اجتماعی، سازمان زیباسازی و سازمان حمل و نقل و ترافیک پیش بینی های لازم صورت گرفته است که مواردی نظیر تمیز کردن معابر، آماده سازی و آذین بندی و نورپردازی محل های اطراف مدارس و مساجد، توقف حفاری ها در روزهای اولیه بازگشایی مدارس، رفع سد معبر و جلوگیری از ریختن خاک و نخاله در معابر از جمله آنهاست.

به گفته وی، معاونت فرهنگی نیز برنامه هایی را از جمله دادن غرفه برای ارایه نوشت افزار، برگزاری جشن شکوفه ها در مدارس، بردن دانش آموزان به مساجد محل جهت شرکت در مراسم شب های قدر پیش بینی کرده است.

رئیس شورای شهر همچنین با اشاره به مشکلات ترافیکی ایام بازگشایی مدارس از احتمال ورود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به شبکه حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: مدیریت شهری از چندی قبل به دنبال بحث های مربوط به تبصره ماده ۱۳ و اعتبارات پیش بینی شده در بودجه کل کشور برای توسعه حمل و نقل عمومی کلان شهرها پیگیر بوده است و شورای شهر و شهرداری تلاش های گسترده ای را برای گرفتن تعداد قابل توجهی اتوبوس انجام داده اند و اصرار ما بر این است که بتوانیم تا قبل از بازگشایی مدارس ۸۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تحویل بگیریم و آن را وارد شبکه اتوبوسرانی کنیم.


چمران در عین حال گفت: از آنجا که ۳۵ درصد قیمت اتوبوس های سهمیه تهران باید توسط شهرداری و ۶۵ درصد بقیه توسط وزارت کشور و دولت تأمین شود و شهرداری در حال حاضر منابع کافی برای تأمین آن را نداشت قرار شد شهرداری ۵/۱۷ درصد آن را به صورت چک پرداخت و ریاست  جمهوری نیز چک ها را برای خودروسازان تضمین کند.

وی افزود: با توجه به صحبت های مسئولین ذی ربط در ریاست جمهوری با خودروسازان و تلاش و پیگیری های شورای شهر، شهرداری و شرکت واحد، امیدواریم اتوبوس ها هرچه سریع تر تحویل شود.

چمران گفت: ورود این تعداد اتوبوس به ناوگان شرکت واحد و آماده شدن نزدیک به ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تعمیری می تواند در مجموع گشایش مناسبی را در ایام بازگشایی مدارس برای تردد دانش آموزان به دنبال داشته باشد.

رئیس شورای شهر با اشاره به پیش بینی حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید برای تهران و نوسازی اتوبوس های فرسوده گفت:با افزایش تعداد اتوبوس های شرکت واحد از حدود ۵ هزار دستگاه به ۷ هزار دستگاه تحولی اساسی در حمل و نقل عمومی و سهولت سفرهای درون شهری ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، در ایام بازگشایی مدارس برای مترو نیز برنامه ها و سرویس دهی ویژه در نظر گرفته شده است ولی به هر حال توسعه مترو و تحقق برنامه های مصوب آن نیازمند تصمیم گیری مناسب در شورای پول و اعتبار است.

وی افزود: قرار است در رابطه با مترو جلسه مشترکی با حضور مسئولین تبصره ۱۳ ریاست جمهوری، شورای شهر، شهرداری و در صورت نیاز مسئولین بانک مرکزی برگزار و مسئله حل شود.

چمران گفت: به هر حال، کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها از ۴ یا ۵ دقیقه به حدود ۲ دقیقه، نیازمند خرید واگن ها و قطارهای جدید است که منابع آن باید از تبصره ۱۳ بودجه کل کشور تأمین شود و هنوز در این رابطه اقدامی صورت نگرفته است و به تصویب دولت و شورای پول و اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 4252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز