به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس ایرج معزی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که در حاشیه بازدید میدانی از پروژه مقاومسازی و بهسازی لرزهای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن سخن میگفت، ضمن اعلام پیشرفت ۵۵ درصدی این پروژه یادآور شد: اقدامهای مربوط به تقویت فونداسیون، افزایش ظرفیت باربری ستونها، تعویض نئوپرنها و درزهای انبساط و همچنین ساماندهی بستر رودخانه در محل پایههای پل، در بخشهای مختلف این پل ادامه دارد و پیشبینی میشود عملیات مرمت پل تقاطع همت- کن، نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد.
در جریان این بازدید که با حضور مهندس مرتضی اسکندر، مدیرعامل شرکت یادمانسازه و جمعی از دست اندرکاران پروژه انجام شد، گزارشی از عملکرد شرکت یادمانسازه در زمینه مقاومسازی و بهسازی لرزهای ۲۵ دستگاه پل سوارهرو طی ۲ سال گذشته ارائه شد و جزئیاتی از فعالیت "سامانه جامع تعمیر و نگهداری پلهای شهر تهران" مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن که در مرز مناطق ۵ و ۲۲ قرار دارد، با ۲۳۰ متر طول، طولانیترین پلهای سوارهرو پهنه غربی پایتخت به شمار میآید. ظرفیت نامناسب باربری و عدم پاسخگویی مناسب کولههای بتنی پل مقابل نیروهای ناشی از زمین لرزه، از بین رفتن نئوپرنها و درزهای انبساط و نیز آسیب دیدن تعدادی از ستونها و سرستونهای پل، از جمله عواملی بود که باعث شده است پروژه مقاومسازی و بهسازی لرزهای پل تقاطع همت – کن در دستور کار شرکت یادمانسازه قرار گیرد.
نظر شما