همشهری آنلاین: مدیر عامل صندوق تعاون با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد بانک توسعه تعاون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، گفت: پس از تایید این مصوبه در شورای نگهبان، صندوق تعاون به بانک تبدیل خواهند شد.

ماشاءالله عظیمی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، گفت: هم اکنون زیرساخت‌های لازم برای ایجاد بانک الکترونیکی در حال شکل‌گیری است و کارکنان صندوق تعاون که 70 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، آموزش‌های لازم را برای فعالیت در بانک توسعه تعاون دیده‌اند.
مدیر عامل صندوق تعاون گفت: تسهیلات صندوق در سال 84 حدود 10 میلیارد تومان بود که در سال جاری به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

عظیمی افزود: در اجرای سیاست‌های حمایت از اشتغال، حدود 73 درصد تسهیلات به صورت میان مدت و بلندمدت پرداخت شده و در این مدت حدود 40 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی گفت: میزان سپرده در سال 84 حدود 85 میلیارد تومان بود که در سال جاری به 460 میلیارد تومان رسیده است و پرداخت تسهیلات هم 104 درصد افزایش نشان می‌دهد.
عظیمی، اعطای بیش از دو سوم تسهیلات به بخش‌های کشاورزی و مسکن را یادآور شد و گفت: تاکنون حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات در این دو بخش پرداخت شده است.

وی گفت: هم اکنون با پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن، حدود 30 هزار واحد مسکونی زیر پوشش تسهیلات صندوق قرار گرفته است.

کد خبر 42729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز