همشهری آنلاین: دونالد ترامپ هنوز درگیر شات دان است اما اعلام کردن به دنبال محل جایگزینی برای سخنرانی خود نیستم.

سخنرانی سالانه به تعویق افتاد؛ ترامپ مقابل مجلس نمایندگان کوتاه آمد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سرانجام موافقت کرد که سخنرانی سالانۀ خود را که قرار بود در کنگرۀ آمریکا ایراد شود، تا زمان پایان یافتن تعطیلی دستگاههای دولتی به تعویق بیندازد.

این تصمیم در پاسخ به درخواست نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گرفته شد. پلوسی در نامه‌ای خطاب به او هشدار داده بود که تا زمان پایان نیافتن تعطیلی دولت، مجلس نمایندگان قطعنامۀ لازم برای صدور اجازۀ ایراد این سخنرانی را منتشر نخواهد کرد.

در واکنش، ترامپ عصر چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: به دنبال محل جایگزینی برای سخنرانی خود نیستم زیرا هیچ مکان دیگری وجود ندارد که بتوان آن را از لحاظ تاریخی، سنتی و اهمیت با مجلس نمایندگان مقایسه کرد. منتظر خواهم ماند تا در آینده‌ای نزدیک این سخنرانی ارزشمند را ایراد کنم.

تعطیلی دولت آمریکا که از ۲۲ دسامبر آغاز شده و اصطلاحا شات دان (shutdown) نامیده می‌شود، نتیجۀ عدم توافق کنگره و رئیس جمهوری آمریکا بر سر بودجۀ این کشور و بویژه پرداخت هزینۀ ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی میان ایالات متحده و مکزیک است.

یک روز پیش از این میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنای آمریکا اعلام کرد که به‌زودی طرح دموکرات‌ها برای خروج از این بن‌بست سیاسی پیش آمده، به رای گذاشته خواهد شد. انتظار می‌رود با چراغ سبز مک‌کانل به این طرح، سرانجام به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا پایان داده شود.

کد خبر 429461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha