یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- سید محمد تقی رسولی: بدون شک هر کدام از ما امروزه در انتخاب یک دستگاه DVD دارای انتخاب های بسیاری هستیم که هر کدام دارای قابلیت‌های خاص خود هستند


اما مهمترین عامل انتخاب؛ سیستم و تکنولوژی آن است. وجود دو تکنولوژی HD DVD  و  BLU RAY  باعث شده که بسیاری از کاربران در سردرگمی قرار گرفته و نتوانند به راحتی یکی را انتخاب کنند ، بخصوص که فرمت دو تکنولوژی با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و هیچ سازگاری با یکدیگر ندارند.
در واقع دو فرمت فوق نمایانگر جنگ بین تعدادی از شرکت‌های کامپیوتری است که به فرمت HD DVD ‌ علاقه دارند و استودیوهای فیلم سازی هالیوود که به BLU RAY  تمایل دارند. و همین امر باعث بروز مشکلات عدیده برای خریداران شده است. سازندگان هر دو تکنولوژی کیفیت بالا و هزینه‌های کمتری را به مشتریان وعده داده‌اند ولی با این‌حال بلاتکلیفی خاصی را برای مشتریان به ارمغان آورده‌اند.
در ضمن هزینه بالای خرید فیلم‌ها نیز باعث شده کاربران دقت بسیاری در انتخاب خود انجام دهند (هزینه متوسط برای خرید یک فیلم معمولی حدود 30 دلار محاسبه شده است).
با تمام مشکلات موجود، اقبال عمومی به سمت تکنولوژی HD DVD  بیش از BLU RAY ‌ بوده و بسیاری از کاربران تمایل به خرید دستگاه‌هایی با این تکنولوژی دارند که سرآمد تولیدکنندگان آن توشیبا است.
با اینکه در حال حاضر دستگاه تولید شده توسط این شرکت با استقبال مشتریان روبرو شده است ولی هنوز مشکلات فنی بسیاری دارد.
در هنگام قرار دادن DVD  درون آن صدای ناهنجاری از اسپیکرها خارج می‌شود . همچنین پروسه بوت شدن آن بسیار کند و حدود 1 دقیقه به طول می‌انجامد که از زمان زدن کلید تا هنگام آماده شدن سیستم محاسبه شده است.
از دیگر مشکلات می‌توان به سازگاری صرف آن با تلویزیون‌های HD TV اشاره کرد برای خرید یک HD TV می‌بایست هزینه زیادی را متحمل شد. همچنین قیمت بالای آن (500 دلار ) نیز می‌تواند مانعی در جهت خرید توسط عموم مردم باشد. همچنین این ابزار احتیاج به سیستم Fine Tuning  نیز دارد تا بتواند یک سیستم کامل را در اختیار کاربران قرار دهد.
کد خبر 4308

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز