همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا به واسطه اوضاع ناامن در چاد، اعزام سربازان بیشتر برای انجام عملیات صلح‌بانی در این کشور را به تعویق انداخت.

خبرگزاری سوئیس از بروکسل گزارش داد، یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا در مقر مرکزی فرماندهی این نیروها در مونت والرین (Mont Valérien) در نزدیکی پاریس اعلام کرد سه پرواز سربازان اتریش و ایرلند «به دلیل نبرد میان نیروهای دولتی و شورشی» در نزدیکی انجامنا (N'Djamena) لغو شد. بر این اساس 12 سرباز اتریشی و نزدیک به 50 سرباز ایرلندی از سفر به چاد بازمانده‌اند.[چراغ سبز برای عملیات اروپا در چاد]

نیروهای صلح‌بان ای‌یو فور (EUFOR) باید به حفاظت از صدها هزار آواره منطقه بحران‌زده سودان که به چاد پناه آورده‌اند، بپردازند و کار سازمان ملل و سازمان‌های امدادرسانی را تسهیل کنند. این نیروها ظرف چهار تا شش هفته برای عملیات آماده خواهند شد.

اولین سربازان از ایتالیا از روز سه‌شنبه به چاد وارد شده‌اند. از ماه مارس ماموریت 12 ماهه این نیروها به صورت رسمی آغاز می‌شود. تامین کنندگان اصلی نیروها فرانسه با حدود 2100 سرباز و لهستان و ایرلند هر یک با 400 سرباز هستند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، چاد و منطقه شرقی آن که با سودان هم مرز است را «در نهایت مضیقه» دانست. بان در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در اتیوپی گفت چاد و سودان بایست «فعالیت‌های نظامی» را کنار گذاشته و جلوی نقض مرزی را بگیرند.

کد خبر 43200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز