یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۳:۰۶
۰ نفر

فعالیت های شهرداری های مناطق به تدریج تحت نظارت شورایاری های محلات قرار می گیرد.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری محمدباقر قالیباف شهردار تهران در نشست مشترک سازمان تاکسیرانی و دبیران 370 انجمن معتمدین محلات که در تالار حرکت برگزار شد با اشاره به آغاز همکاری شورایاری ها برای نظارت بر عملکرد تاکسیرانان و نرخ های مصوب کرایه تاکسی، این اقدام را نخستین گام در راستای واگذاری امور نظارتی به معتمدین محلات برشمرد.

شهردار تهران گفت: ما همه فعالیت های شهرداری در محلات تهران را تحت نظارت شورایاری ها می خواهیم.

قالیباف در این مراسم که اعضای شورای شهر، شهرداران مناطق ، مدیرعامل و مسئولان سازمان تاکسیرانی و دبیران شورایاری های محلات نیز حضور داشتند با اشاره به اهمیت نقش مردم در تصمیم گیری ها و رفع مشکلات گفت:برخی، حضور مردم را فقط به صورت تزئینی و تشریفاتی می خواهند درصورتی  که شهرداری خواستار حضور دائمی و مؤثر مردم در تمام عرصه های فعالیت مدیریت شهری است.

شهردار تهران همچنین بر ضرورت باور داشتن مشارکت مردم برای حل مشکلات جامعه و اداره کشور تأکید کرد و گفت: باید بگذاریم مردم خود بر امور نظارت داشته باشند زیرا آنان هم سالم ترند و هم از هر نظر مورد اعتمادند.

قالیباف افزود: هر کسی که به هر دلیلی با حضور مؤثر و دائمی مردم همراهی نکند، از دو حال خارج نیست یا به کار مردمی اعتقاد ندارد یا خودش مدیر ضعیفی است که عرضه کارکردن ندارد.

وی از شورایاری های محلات خواست: صادقانه به مردم محلات و شهروندان کمک کنند و با نظارت صحیح بر خدمات ارائه شده از سوی شهرداری باعث شوند تا مشکلات مردم برطرف شود. امروز که بحث نظارت بر تاکسیرانی مطرح است خدای ناکرده تفکرمان این نباشد که همه متخلفند مگر کسانی که ما بگوئیم متخلف نیستند، بلکه برعکس باید اصل را بر این گذاشت که همه خوبند مگر خلافش ثابت شود. این وظیفه دینی، شرعی و اصل مدیریتی ما است.

وی با تأکید بر شناسایی اولویت های محلات از سوی شورایاری ها گفت: از دید ما اولویت کاری شهرداری همان خواسته ای است که مردم در محلات دارند و آن را تشخیص می دهند.از سوی دیگر حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر نیز با اشاره به آغاز نظارت شورایاری ها بر عملکرد تاکسیرانان گفت: پیوند مبارکی در مدیریت شهری به خاطر انتخاب نمایندگان واقعی مردم به عنوان معتمد محل و توجه و مشارکت خود مردم برای رفع مشکلات در حال شکل گیری است.

بیادی گفت: وجود 130 هزار نماینده در قالب 35 هزار و 500 شورا در سطح کشور باعث حضور جدی مردم و آشنایی آنان با حقوق شهروندی و به تبع آن شفاف سازی امور شده است.وی با بیان این که تاکسی یک سرمایه شخصی است که شهرداری تنها برای آن «پلاک» می دهد و «نظارت های شخصی» را از قبیل نرخ ها اعمال می کند گفت: آیا تثبیت قیمت ها فقط برای تاکسیرانی است و آیا برای مسکن، آهن، قند و شکر و غیره نباید باشد؟

از سوی دیگر رسول خادم رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز گفت: حل مشکلات مردم تهران باید براساس اولویت بندی انجام شود.وی افزود: با همکاری حدود 3 هزار و 700 معتمد محلات تهران به عنوان نمایندگان 9 میلیون نفر جمعیت پایتخت، می توان بسیاری از مشکلات شهر را برطرف کرد.خادم گفت: پلیس محله، امداد محله، نظارت بر نحوه عرضه خدمات در میادین میوه و تره بار، نظارت بر خدمات شهرداری، حمل و جمع آوری زباله و مسائل زیست محیطی ازجمله مشکلات اولویت داری است که رفع آنها به همکاری همه دستگاه ها نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز در این مراسم گفت:43 هزار دستگاه تاکسی شامل 19 هزار دستگاه تاکسی خطی و 24 هزار دستگاه تاکسی نارنجی در سطح شهر تهران تردد می کنند.
وی افزود: علاوه بر این حدود 900 دستگاه تاکسی نیز در پایانه ها و فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی(ره) و راه آهن تحت پوشش سازمان تاکسیرانی هستند.

به گفته وی در سال 83 برای 77 خط یعنی 440 کیلومتر برنامه ریزی شد ولی در سال جاری با مصوبه شورای شهر تقریبا کل مناطق تهران یعنی 6.5 برابر سال 83 تحت پوشش نرخ گذاری قرار گرفته است.

کد خبر 433

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز