همشهری آنلاین: ماریا زاخارووا سیاست یک بام و دو هوای کاخ الیزه فرانسه را درباره فعالان مبارزه با سرمایه داری در آن کشور محکوم کرد.

ماریا زاخارووا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ­روسیه روز پنجشنبه سیاست یک بام و دو هوای کاخ الیزه فرانسه را درباره فعالان مبارزه با سرمایه داری در آن کشور محکوم کرد.

ماریا زاخارووا گفت مقامات فرانسوی وقتی بدون هیچ مدرکی اسپوتنیک را به انتشار اخبار دروغ متهم می کنند اما در همان حال اتهامات استفاده از زور بیش از حد علیه فعالان مبارزه با سرمایه داری را رد می کنند، دچار تناقض گویی می شوند.

وی در اظهاراتی درباره ادعاهای کاخ الیزه درباره رسانه های روسی از جمله اسپوتنیک اعلام کرد مقامات فرانسوی با چنین رفتاری سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته اند.

زاخارووا افزود بنژمن گریوو همتای فرانسوی وی که بدون هیچ پایه و اساسی رسانه های روسی را به انتشار اخبار دروغ متهم می کند، وقتی که میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از فرانسه برای "استفاده بیش از حد زور علیه فعالان ضد سرمایه داری انتقاد کرده بود، درخواست کرد منتظر نتایج تحقیقات بماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین خاطر نشان کرد "من سئوالی دارم. اگر در یک مورد برای اتخاذ تصمیمات دقیق لازم است تحقیقی صورت بگیرد، چرا در موارد دیگر، متهم کردن اسپوتنیک و شبکه راشا تودی نه تنها بدون ارائه نتایج تحقیق بلکه حتی بدون ارائه هیچ مدرکی امکان پذیر است؟ ".

یادآور می شود میشل باشله روز چهارشنبه از فرانسه تقاضا کرد درباره خشونت های پلیس که در جریان تظاهرات فعالان مبارزه با سرمایه داری روی داده است، تحقیقاتی صورت بگیرد. این درخواست به ویژه به استفاده از سلاح های "فلش بال" که در هفته های اخیر قربانیان زیادی داشته است، مربوط می شود. نماینده سازمان ملل متحد، اوضاع فرانسه را با سرکوب های خشونت آمیز در سودان، هائیتی و زیمبابوه مقایسه کرده است".

گریوو در واکنش به این سخنان میشل باشله اعلام کرد "فقط در پایان تحقیقات می توان گفت آیا عملکرد نادرستی صورت گرفته است یا خیر؟ آیا عناصری باید جا به جا شوند یا خیر؟ تا زمانی که هم زمان تحقیقاتی اداری و قضایی صورت نگرفته باشد، دشوار است که بتوان به طور دقیق این موارد را مشخص کرد".

کد خبر 434036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha