گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوایی ارتش از آغاز مراحل ساخت جنگنده‌های رادار گریز و پنهان‌کار با ویژگی‌های مدرن در بخش مهمات، رادار، سرعت و موشک‌های دوربرد خبر داد.

احمد میقانی که در نشستی خبری حضور یافته بود و فارس خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: تحقیقات در نیروی هوایی ارتش بعد از جنگ با دقت و سرعت آغاز شد و یکی از نتایج مهم آن جنگنده صاعقه بود که پس از پرواز موفق، اویونیک، رادار، موشک و مهمات آن ارتقا پیدا کرده و خبرهای خوبی در راستای تجهیز کامل آن به‌زودی ارائه می‌شود.

وی افزود: البته تحقیقات در بخش جنگنده‌ها ادامه یافته و طراحی نسل5 که خصوصیاتی چون پنهان‌کاری و رادارگریزی دارد، مراحل ساخت خود را آغاز کرده است.

جنگنده‌های نسل 4 و 5 پنهان‌کار هستند و از لحاظ سرعت، سوخت، پرتاب بمب، برد رادار و حمل موشک‌های دوربرد نیز مشخصه‌های خاص این نسل را دارد.

رزمایش‌های جدید

به گزارش مهر، فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره تغییرات در شیوه رزمایش و تمرینات نیروی هوایی ارتش نیز خاطرنشان کرد: هر ساله رزمایش‌های مختلفی در این نیرو انجام می‌شود که آخرین آن «تندر 6» در جنوب غرب کشور بود؛ البته رزمایش‌های جدید ما متناسب با دکترین نامتقارن است و با توجه به تهدیدات و نوع دفاع ما خواهد بود که جزئیات آن نیز همواره مخفی است.

پدافند کشور

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون دستاوردهای پدافندی کشور گفت: در جنگ نامتقارن یک بحث مهم موضوع پدافند هوایی است؛ ما ضمن بهینه‌سازی و به‌روزرسانی آتش‌بارهایی مثل هاگ و اسکای‌گارد و استفاده از آنها با توجه به تهدید نامتقارن، طی یک سال گذشته به نتایج بسیار خوبی در ساخت آتش بارهای موشکی رسیده‌ایم.

کد خبر 43489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز