همشهری آنلاین: شبکه خبری الجزیره گزارش داد: دستکم هفت نفر از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در کنفرانس هفته جاری کمیته روابط عمومی آمریکا - اسراییل شرکت نخواهند کرد.

آيپك

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، جمهوریخواهان و دمکرات‌های ارشد هر ساله برای به دست آوردن فرصتی برای سخنرانی در این کنفرانس که از طرف لابی حامی اسراییل در آمریکا برگزاری می‌شود، با هم رقابت می‌کنند.

اما امسال در پی فشارهای فزاینده برای تحریم این کنفرانس، نمایندگان دمکرات تصمیم گرفته‌اند تا از شرکت در این کنفرانس سه روزه اجتناب کنند. 'پت بوتگیگ'، 'جولیان کاسترو'، 'کامالا هریس'، 'جی اینسلی'، 'بتو اوروکه'، 'برنی سندرز' و 'الیزابت وارن' از نمایندگان دمکراتی هستند که تاکنون از تصمیم خود برای خودداری از حضور در این نشست خبر داده‌اند. 'هاوارد شولتز' رئیس سابق استارباکس که از نامزدهای مستقل این انتخابات است نیز در این نشست حضور نخواهد یافت.

تصمیم نمایندگان مذکور در این باره در پی آن اتخاذ شد که گروه لیبرال 'موو آن' با این استدلال که آیپک مانع از پیشبرد توافق هسته‌ای ایران شده و با اشاره به لفاظی‌های ضد اسلامی و ضدعربی این کمیته، از نامزدهای دمکرات انتخابات خواست تا در کنفرانس امسال شرکت نکنند.

'جاش اورتون' مشاور ارشد سندرز ضمن تایید این خبر گفت که این نماینده دمکرات 'نسبت به تریبونی که آیپک در اختیار رهبرانی قرار می‌دهد که پیش‌تر تعصب و مخالفت خود را با راه حل دو کشوری ابراز کرده اند، نگران است. '

به نوشته آسوشیتدپرس، خودداری این نامزدها از حضور در کنفرانس آیپک به 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا این فرصت را می‌دهد تا پیوندهای خود با دولت اسراییل را برجسته کند.

درست در زمانی که دمکرات‌ها از آیپک فاصله می گرفتند، ترامپ اعلام کرد که زمان آن رسیده تا آمریکا حق مالکیت اسراییل را بر بلندی‌های اشغالی جولان به رسمیت بشناسد.

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنار شماری از رهبران دمکرات از جمله 'نانسی پلوسی' رئیس مجلس نمایندگان، 'استنی هویر' رهبر اکثریت این مجلس و 'چاک شومر' رهبر اقلیت‌های مجلس سنا، در کنفرانس امسال کمیته روابط عمومی آمریکا - اسرائیل شرکت خواهد کرد.

کد خبر 435403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha